Vyplývá to z výroční zprávy a tiskové zprávy firmy. Výsledky potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Počet lidí, které vlaky RegioJetu loni přepravily na českých a mezinárodních linkách, stoupl meziročně zhruba o čtvrtinu na 4,67 milionu. K nárůstu podle firmy pomohlo zavedení tří párů spojů mezi Prahou, Brnem a Bratislavou od prosince 2016.
Dopravci loni vzrostly tržby na 1,1 miliardy korun. Zároveň ale také RegioJetu v roce 2017 meziročně stouply celkové dluhy o více než 300 milionů korun na miliardu. Počet zaměstnanců RegioJetu loni stoupl oproti roku 2016 více než o stovku na 496.
Firma od prosince 2017 provozuje čtyři nové spoje na trase Praha–Brno–Vídeň. Právě náklady na její zavedení nebo koupě nových moderních vagonů ovlivnily podle mluvčího RegioJetu hospodářské výsledky společnosti.
„Meziročně se počet nových spojů zvýšil o více než čtyřicet procent. Současně RegioJet výrazně investoval do pořízení nového vozového parku. Jednalo se jak o pořízení a financování čtyř nových vícesytémových lokomotiv Bombardier Traxx, stejně jako o dalších šestnáct nových moderních vozů Astra,“ uvedl Ondrůj. „Další podstatný vliv na výsledek měly také kurzové rozdíly spojené s pořízením nových vozů,“ doplnil.
Investice podle něj pomohly k nárůstu počtu cestujících. Třeba samotný provoz na klíčové trase Praha–Ostravsko–Košice byl loni ziskový. Zákazníků přibývá RegioJetu i letos. Za první pololetí tohoto roku přepravil 2,76 milionu cestujících, o 26 procent více než loni za stejnou dobu.
RegioJet vznikl v roce 2009. Od roku 2011 provozuje pravidelnou osobní železniční dopravu na trase Praha–Ostrava–Žilina–Košice a od prosince 2015 na trase Praha–Olomouc–Přerov. Od roku 2012 také její sesterská společnost RegioJet se sídlem v Bratislavě provozuje vnitrostátní železniční dopravu na Slovensku.
Dopravce má podle informací na svém webu 127 vozů sestavovaných většinou do devíti souprav. Základ tvoří vozy od rakouských a švýcarských drah a RegioJet si také nechal vyrobit nové vagony od rumunské společnosti Astra. Soupravy RegioJetu táhnou lokomotivy Škoda vyrobené na začátku 90. let a loni podle mluvčího firmy koupil dopravce také čtyři nové lokomotivy od firmy Bombardier Transportation sídlící v Berlíně.
Konkurenční státní České dráhy v loňském roce hospodařily se ziskem 984 milionů korun, meziročně o 102 miliony korun vyšším. Soukromý železniční dopravce Leo Express zatím výsledek za minulý rok nezveřejnil, v roce 2016 skončil ve ztrátě 110 milionů korun.