Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jančura vyhrál na Slovensku. Státní dopravce zruší část vlaků

  14:31aktualizováno  14:31
Společnost RegioJet zůstane navzdory původním prohlášením se svými vlaky mezi Bratislavou a Košicemi. Slovenský státní dopravce ZSSK totiž zruší v lednu kvůli ztrátovosti své vlaky kategorie IC na této trase.

Nová lokomotiva Vectron se příští rok zřejmě objeví i na trasách v Česku. | foto: RegioJet

Ještě minulý týden přitom RegioJet Radima Jančury prohlásil, že Slovensko opouští kvůli tomu, že stát nechává na této trase provoz ztrátových vlaků IC od společnosti ZSSK. Tvrdá kritika zřejmě zabrala a firma oznámila konec s IC vlaky.

Jančura na trase bude dál soupeřit o zákazníky se ZSSK, kterým zůstává provoz pomalejších rychlíků objednávaných státem. V segmentu vlaků kategorie IC zůstane na trase jako jediný. Vlaky IC provozují na Slovensku dopravci na vlastní riziko.

ZSSK ve svém prohlášení přiznaly, že vlaky kategorie IC jsou pro ně ztrátové. „Ekonomická kondice těchto vlaků se tři roky systematicky zlepšovala, ztrátu jsme každoročně radikálně snižovali. Po příchodu konkurence počet cestujících klesl. Nedokážeme tyto vlaky dostat do kladných čísel,“ uvedl generální ředitel Pavel Gábor.

Podle něj jsou vlaky v zisku bez úroků a odpisů. „Končíme, protože jsme odpovědní manažeři a nemůžeme se chovat iracionálně a nehospodárně. K životu v konkurenčním prostředí patří i takováto nepříjemná rozhodnutí,“ dodal.

Na ztrátovost vlaků státního dopravce upozorňuje RegioJet i v Česku. České dráhy ale opakovaně tvrdí, že i přes velký pokles cen jsou jejich nedotované vlaky mezi Prahou a Ostravou v plusu.

RegioJet ve svém prohlášení rozhodnutí ZSSK přivítal. Firma proto potvrdila, že na Slovensku počítá s vlaky Bratislava - Košice. „Připravujeme se na provoz až třináctivozových souprav na této trase, abychom zvětšili kapacitu na dvojnásobek oproti současnému stavu,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

RegioJet chtěl původně uvolněné vagony a lokomotivy přesunout na vlaky do Česka. Podle Ondrůje ale platí stále i to, že jich bude jezdit více i na trase Praha - Ostrava - Košice. „Máme dostatek vozů, takže platí i plán navýšit kapacitu v Česku,“ tvrdí Ondrůj. Podle něj je zatím ještě brzy mluvit o tom, jak se odchod státního dopravce projeví na cenách.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.