Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

RegioJet si musel půjčit Bardotku. Na Slovensku mu kamiony ničí vlaky

  15:00aktualizováno  15:00
O čtvrtinu motorových jednotek, které používá na trase Bratislava - Komárno, přišel soukromý dopravce RegioJet během půl roku. Dopravce má nezvyklou smůlu: tři z dvanácti souprav jsou odstavené kvůli střetu s kamiony na přejezdech.

Lokomotiva řady 749 přezdívaná Bardotka v barvách českého nákladního dopravce IDS Cargo. | foto: http://ids-cargo.cz/

Po květnovém a zářijovém střetu s kamionem musely do opravy dvě jednotky Siemens Desiro, v úterý dopravce přišel o další jednotku Bombardier Talent (o nehodě jsme psali zde). Škody se blíží už třem milionům eur. Viníkem nehody byl vždy řidič kamionu, který nerespektoval výstražná světla na přejezdech nebo značení.

RegioJet proto musel sáhnout k nezvyklému řešení: od českého nákladního dopravce IDS Cargo si pronajal lokomotivu řady 749 přezdívanou Bardotka, za kterou zapojil své vagóny pro dálkové vlaky. Cestující tak sice nebudou mít nízkopodlažní soupravy, ale navýší se celková kapacita souprav.

Za nedostatečnou kapacitu vlaků kritizovalo RegioJet už slovenské ministerstvo dopravy. Podle RegioJetu je to ale dáno i tím, že na trase výrazně přibylo cestujících: za poslední čtyři roky jich přibylo 300 %. RegioJet tvrdí, že bez toho, aby ministerstvo coby objednatel vlaků odsouhlasilo nasazení více souprav, se situace nevyřeší.

RegioJet soupravu s lokomotivou nasazuje na spěšné vlaky, které jezdí ve špičce. „Uvolní se tím kapacita dosavadních jednotek, některé vlaky zdvojíme,“ dodal mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Kdo opravy zaplatí?

RegioJet kvůli nehodám s kamiony poznává podobný problém, jako mají České dráhy s placením opravy pendolina z nehody ve Studénce.

Škoda na vozidlech RegioJetu je totiž vyšší, než limit povinného ručení na havarované kamiony. Dopravci tak hrozí, že se o platbu za havárii, za kterou nemůže, bude muset soudit nebo ji zaplatit ze svého. Nejde přitom o jednoduchou opravu: jednotky Desiro ani Talent tohoto typu se už nevyrábí, a i proto trvá rekonstrukce déle.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.