Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


RegioJetu přibývají v autobusech cestující, hlavně u zahraničních spojů

  11:00aktualizováno  11:00
Sázka na masivní rozvoj mezinárodních linek se autobusovému dopravci RegioJet začíná vyplácet. Meziročně v nich počet zákazníků stoupl o více než třetinu. Vyplývá to z pololetních výsledků o přepravených cestujících, které RegioJet zveřejnil ve čtvrtek.

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8 | foto: RegioJet

Celkově firma svezla na všech linkách za první pololetí 4,21 milionů pasažérů, což je meziročně dvanáctiprocentní růst.

„V prvním pololetí nám velmi rychle přibývali cestující zejména na mezinárodních linkách a v zahraničí. Získali jsme nové klienty pro linku z Bratislavy do Vídně, ale také například pro tradiční linku Praha – Berlín a zpět, kde jsme rostli téměř o dvaadvacet procent,“ řekla ředitelka autobusové dopravy RegioJet Ivana Kašická. V počtech cestujících nejsou zahrnutí pasažéři na linkách, které RegioJet jezdí pro Deutsche Bahn (více čtěte zde).

Právě na trase mezi Prahou a Berlínem aktuálně mezi dopravci hoří největší konkurenční boj, který výrazně tlačí ceny jízdenek směrem dolů, o přízeň zákazníků se uchází ještě Eurolines a Flixbus, s cenami dolů šly i České dráhy.

Kvůli zahraniční expanzi firma změnila označení svých autobusů, už nejezdí pod značkou Student Agency, ale mezinárodně srozumitelnějším názvem RegioJet.

Hlavní byznys v autobusech má ale RegioJet stále v Česku, kde už ale na vnitrostátních linkách příliš neroste. Za první pololetí přepravil 2,93 milionů cestujících, o 1,7 % více než za stejné období loni. Mezinárodní linky se počtem cestujících přiblížily k milionu, na slovenských vnitrostátních přepravil dopravce 377 tisíc lidí.

Podle RegioJetu nejvíce z vnitrostátních linek rostly spoje Praha – Chomutov – Most s meziročním nárůstem cestujících přibližně 26 %, linka Brno – České Budějovice s růstem 8,1 % a Brno – Olomouc – Ostrava s téměř pětiprocentním růstem počtu cestujících.

Klíčovou trasou zůstává spojení Praha - Brno, kde firma přepravila 560 tisíc lidí. Podle RegioJetu zůstává počet cestujících stejný, i přes modernizaci D1 a časté kolony a také nasazení modernějších vlaků na rychlíky z Prahy do Brna ze strany Českých drah.

Firma loni expandovala i do vnitrostátní dopravy v Německu, mezi Berlínem a Drážďany přepravila 25 tisíc lidí.

RegioJet má ve flotile celkem 210 autobusů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samořídící automobil od Volva
Stát má plán na nástup samořiditelných aut, bude je testovat v provozu

Stát má první představu, jak se zapojit do celosvětového trendu samořiditelných aut. Ministerstvo dopravy již dříve oznámilo, že chce postavit testovací okruh,...  celý článek

Lokomotiva EffiShunter
České dráhy nakoupí nové lokomotivy za čtvrt miliardy, dodá je CZ Loko

Dvanáct nových posunovacích lokomotiv koupí České dráhy. Za 238,9 milionu korun je dopravci dodá společnost CZ Loko. Vyplývá to z údajů ve věstníku veřejných...  celý článek

Solar Impulse nad Velkou mešitou v Abú Zabí při testovacím letu v únoru 2015
Těžké časy aerolinek šejků. Etihad prodělal desítky miliard

Jedna z největších aerolinek z oblasti Perského zálivu, společnost Etihad Airways, je poprvé od roku 2010 ve ztrátě. Paradoxně za to může levná ropa a hlavně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.