RegioJet opouští prakticky všichni strojvedoucí, kteří jezdí na trase Bratislava - Komárno. Celkem podalo výpověď 23 lidí. Firma zaměstnává na Slovensku zhruba šedesátku strojvedoucích, ostatní jezdí na trase Bratislava - Košice.
Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj výpovědi potvrdil, podle něj však nebude mít ani odchod tolika zaměstnanců na provoz vliv. „Je nám to líto, ale akceptujeme, že se rozhodli svůj pracovní poměr u RegioJetu ukončit,“ řekl Ondrůj. Výpovědní lhůta běží do konce srpna.
Podle reakcí na slovenských diskusních fórech a sociálních sítích jsou důvodem odchodu strojvedoucích hlavně pracovní podmínky a množství přesčasových hodin.
Ondrůj však odmítá, že by firma porušovala zákoník práce. „Měli jsme v poslední době čtyři kontroly ze slovenského drážního úřadu, který řeší i pracovní podmínky. Nic nenašli,“ tvrdí Ondrůj. „Se všemi zaměstnanci, včetně těch, co podali výpověď, budeme dál pokračovat v aktivní komunikaci,“ dodává mluvčí.
Firma hledá za končící zaměstnance náhradu. „V posledních týdnech jsme podepsali pracovní smlouvy s dalšími 10 zkušenými strojvedoucími, kteří budou nastupovat v průběhu léta. Dalších deset se připravuje k nástupu,“ řekl Ondrůj.
RegioJet odmítá, že by platil strojvedoucí hůře, než slovenský státní dopravce ZSSK. „Plat strojvedoucích u RegioJetu je aktuálně až o 170 eur měsíčně vyšší než u státního dopravce, s tím, že mají možnost si měsíčně vydělat ještě dodatečných 145 eur navíc,“ dodal.
Strojvedoucích je na trhu práce čím dál větší nedostatek, a to nejen na Slovensku. Firma proto začala přemlouvat řidiče autobusů, aby si udělali i potřebné zkoušky pro profesi strojvedoucího.