Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Smrt táty v reklamě na hamburger. McDonald’s se po kritice omluvil

  12:05aktualizováno  12:05
Americký řetězec McDonald’s se omluvil za televizní reklamu, kterou uživatelé sociálních sítí označili za nechutnou. Restaurace s rychlým občerstvením v ní využila motiv dítěte, kterému zemřel otec.

V reklamě mluví matka se svým synem o úmrtí jeho otce. Chlapec se ptá, v čem je mu podobný. Když přijdou do restaurace McDonald’s a syn si objedná rybí hamburger, matka řekne: „Ten měl tvůj táta taky nejradši.“

Divákům se, jak si všiml list Telegraph, ale reklama nelíbila a na sociálních sítích nad ní vyjádřili znechucení. Jeden z uživatelů Twitteru například napsal, že reklama cynicky zneužívá hluboce emocionální situaci ke zviditelnění značky. „Kdo potřebuje tátu, když si může dát rybí hamburger? Tahle nová reklama je ostuda,“ komentoval televizní spot jiný.

15.května 2017 v 21:49, příspěvek archivován: 19.května 2017 v 10:37

Who needs a dad when you can eat a filet o fish? that new McDonald's advert is a disgrace #macdonalds

„Jako dítě jsem přišel o tátu a poslední reklama McDonald’s mi přijde nechutná a odporná. Měli byste se stydět!“ napsal další uživatel.

15.května 2017 v 00:37, příspěvek archivován: 19.května 2017 v 11:24

I lost my father when I was a child and I find the latest McDonald's advert disgusting and offensive. Shame on you! #mcdonalds #badtaste

Americká rada pro reklamu (The Advertising Standards Authority) dostala na reklamu několik stížností, kterými se bude zabývat.

Podle Shelley Gilbertové, zakladatelky organizace Grief Encounter pomáhající dětem smířit se s úmrtím někoho blízkého, firma využila smrti v dětství k tomu, aby propojila mladou generaci a rodiče. „Neúspěšně,“ dodala.

„To rozhodně nebyl náš záměr,“ reagoval mluvčí řetězce. „Chtěli jsme jen zdůraznit to, jakou roli McDonald’s hraje v našich životech, v časech dobrých i zlých,“ doplnil.

Autor:


Témata: reklama, McDonald's


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Odhadem několik tisíc pracovníků (na snímku) se již časně ráno 20. června...
Stávka ve slovenském Volkswagenu skončila, zaměstnanci dostanou přidáno

Stávka zaměstnanců bratislavské továrny německé automobilky Volkswagen po šesti dnech skončila. Odbory a vedení tohoto největšího soukromého zaměstnavatele na...  celý článek

Rozšíření Panamského průplavu trvalo devět let (24. června 2016)
Z Číny do USA a zpět. Rozšířený Panamský průplav slaví výročí

Panamský průplav, který zajišťuje spojení Tichého a Atlantického oceánu, slouží námořní dopravě už téměř sto let. Kanálem se přepravovalo asi šest procent...  celý článek

Reklama, která si pohrává s tématikou hromadného znásilnění.
Sex v reklamě neprodává, někdy spíš irituje, ukázala rozsáhlá studie

Zažitý stereotyp, že sex v reklamě prodává, se pomalu boří. Podle nejnovějšího výzkumu sice sexualita dělá spoty zapamatovatelnější, ne však v souvislosti se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.