Pivo, křik a rozbíjení lahví o hlavu. Reklama přenesla lidi do Irska

  • 6
Virtuální brýle přenesou obyvatelé gruzínské metropole Tbilisi na chvíli do Irska. Když je o chvilku později sundají, nestačí se divit. Jsou na stejném místě, jen v irském pubu. S realitou si pohrál gruzínský pivovar, který takto propagoval svou značku Old Irish.

Povedený spot patří mezi zážitkové reklamy, kde se účinkující stávají součástí komunikace značky. Podobné spoty těží z překvapení, autentičnosti nebo z možností, které dávají technologie, jako v případě reklamy na pivo Old Irish.

K dokonalosti tento koncept před časem dotáhl Bud Light, který zatáhl do děje mladého Američana a nachystal si pro něj řadu překvapení. V sérii strojených náhod potkává mnoho celebrit a stává se součástí velké párty. Na jejím konci si zahraje stolní tenis s Arnoldem Schwarzeneggerem.

Seriál iDNES.cz Kultovní reklamy najdete zde

Reklama na gruzínský pivovar je jednodušší, ale výborně provedená. Lidé z ulice jsou přeneseni do irské hospody, přitom však neujdou ani pár kroků. Prostředkem k tomu jsou brýle na virtuální realitu. Třebaže reklama zjevně přiohnula realitu irských pubů (jak poznamenávají na internetu Irové, v tamních hospodách se skutečně nerozbíjejí flašky o hlavu), podle ohlasů spot sklízí úspěch.

„Tady to je překvapivě v Gruzii a samozřejmě s mnohem menším rozpočtem než Bud Light, ale uděláno je to výborně. Speciálně moment, kdy chlapíci v hospodě tak „zblbnou“ návštěvníka, že si rozbije lahev o hlavu, je výborný. Velmi irské, takže v perfektní shodě s produktem,“ říká Martin Charvát z agentury Konektor.