Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Radost i smutek na houpačce. Recept McDonald’s na zlato

  15:30aktualizováno  15:30
V záplavě reklam na McDonald’s vyčnívá hned několik spotů. Jedním z těch povedenějších, který se dočkal i ocenění na prestižním festivalu v Cannes, byla reklama s názvem Sign. Sází na čisté a jednoduché zpracování s vtipnou pointou.

Hlavní pozornost třicetivteřinového spotu se upíná na dítě v houpací židli, které je postavené před okno. Jakmile se houpe dopředu, směje se, cestou zpět se zase mračí. Z této reakce se agentuře Leo Burnett podařilo vytěžit vtipnou pointu. Stačilo umístit před okno logo řetězce McDonald’s.

Seriál kultovní reklamy

iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy z domova i ze světa.

Spot se vysílal v roce 1996 v době přestávky v rámci konání Olympijských her v Atlantě. Autoři za něj získali zlatou medaili na festivalu v Cannes.

„Děti a zvířátka fungovaly v reklamě před třiceti lety a fungují i dnes. Zvláště v době, kdy jsou lidé ‚správně přecitlivělí‘. A to byli Američané v roce 1996, kdy se konala olympiáda v Atlantě. Do této nálady pak přistála jednoduchá reklama šitá na míru olympijské náladě s miminem a vyhrála zlato na celé čáře,“ říká kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal.

S další povedenou reklamou přišel McDonald’s o tři roky později v rámci produktové kampaně „99p“ na svůj „čtvrtlibrák“. „Idea byla jednoduchá: Jak málo toho musí člověk v práci udělat, aby si vydělal na čtvrtlibrák. Instalatér jen zakroutí hlavou nad trubkama dřezu, realitní agent jen otevře dveře bytu a má burger „v kapse“.

McDonald’s je jedním z nejaktivnějších inzerentů mezi globálními fast-food občerstveními. V USA je dokonce čtvrtým nejsilnějším inzerentem vůbec. Vystřídal přes dvě desítky reklamních sloganů. Jeho televizní reklamy se zaměřovaly spíše na budování image než na zviditelnění konkrétního produktu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Test softwarových úprav motoru 2,0 TDI prováděly evropské autokluby. Technici...
Dieselgate je novým rizikem pro německou ekonomiku, varuje ministerstvo

Emisní skandál s dieselovými motory je novým rizikem pro německou ekonomiku. Uvedlo to německé ministerstvo financí ve své pravidelné měsíční zprávě. Dalšími...  celý článek

Soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení....
Brazilský magnát si ochočil celý kontinent, uplácel prezidenty i guerillu

Před více než rokem soud poslal brazilského magnáta Marcelo Odebrechta na 19 let do vězení. Vyšetřování největšího korupčního skandálu Jižní Ameriky však stále...  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Zhodnocení 300 procent za půl roku? Bitcoin je investiční terno

Kdo letos 1. ledna investoval do bitcoinu 10 tisíc korun, rozmnožil bezpracně svůj majetek na zhruba 37 tisíc korun. Která banka nabízí takový úrok? Zamýšlí se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.