Kultovní reklamy: Motorola roztočila nahá těla. Spot zamkla do šuplíku

  • 5
Motorola v roce 2006 roztočila v reklamě na nový telefon Red nahý pár na hrnčířském kruhu a s nimi i stovky tisíc liber, které se nikdy nevrátily. Výrobce telefonů spot z nejasných příčin odmítl vypustit, ale na internet si stejně cestu našel.

Tvůrcem téměř surreálně vyznívající reklamy je uznávaný reklamní režisér Jonathan Glazer. Ten stojí za řadou vydařených televizních spotů. Podepsal se například pod reklamami na džíny Levi’s či piva Stella Artois a Guinness.

S neotřelým nápadem pracoval také v reklamě na nový telefon od Motoroly s názvem Red. V kampani na podporu boje proti AIDS v Africe nechává Glazer roztočit nahý pár v milostném obětí. Na konci reklama nabádá k tomu, aby zákazník zakoupil telefon, který je navržen k tomu, aby eliminoval nemoc v Africe.

Spot se neměl nikdy dostat na světlo světa, ale nějakým způsobem se stejně rychle ocitl na internetu a dodnes je k nalezení na Youtube. Spot se měl vysílat v září 2006, Motorola se však rozhodla spot pohřbít. Firma své rozhodnutí odmítla komentovat. Pokud to celé byla taktika, o převratném úspěchu by se mluvit nedalo, spot totiž zhlédlo „jen“ asi třicet tisíc lidí.

Podle amerického serveru Campaign přišly vniveč stovky tisíc liber investovaných do vzniku reklamy. Podle některých zdrojů údajně firma vyhodila oknem 200 tisíc liber. Koupí telefonu měl zákazník přispívat charitativním organizacím, které v Africe bojovaly proti šíření AIDS.

Spot se natáčel pomocí čtyřiceti HD kamer rozmístěných kolem otočného kruhu s těly. Výsledného efektu se dosáhlo vrstvením záběrů kamer z různých úhlů.