Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Protivné reklamy: Mučivá znělka „ta, ta, ta, ta“ jako geniální tah

  19:03aktualizováno  19:03
Pokud vám při reklamní znělce „ta, ta, ta, ta“ nábytkáře XXXLutz vstávaly hrůzou vlasy na hlavě, pak je vše v pořádku. Pragmaticky vzato, reklama je geniální. V Česku neznámou rakouskou značku s jediným obchodem v pražských Stodůlkách znaly už po pár týdnech miliony Čechů.

Televizní reklama XXXLutz měla velký podíl na úspěchu celé kampaně v roce 2010. Našla by se celá škála umělecky vydařenějších děl, oslovení odborníci na reklamu se však v jednom shodují: Tato reklama na obchod s nábytkem byla velmi efektivní a výborně splnila svůj úkol. Ten spočíval v tom, aby si Češi jim dosud neznámou značku dobře zapamatovali.

Povedlo se, značka se jim trochu otravným způsobem rychle dostala pod kůži. „Chtěli, aby to lidi vyprudilo. Mělo to jediný účel: aby navštívili jedinou prodejnu v České republice. A to se podařilo,“ shrnul Martin Charvát z kreativního studia Remembership.

Protivné reklamy

V příštích dílech reklamního seriálu „Protivné reklamy“ připomene iDNES.cz další spoty, které diváky nějakým způsobem otravovaly a rozčilovaly. V již uzavřeném bloku reklam Kultovní reklamy jste mohli zhlédnout spoty, které patří k tomu nejlepšímu, co se v tuzemské reklamní produkci urodilo. V seriálu Reklamní retro se pak objevily vybrané reklamy z dob socialismu.

Firma během několika týdnů do kampaně vložila tolik finančních prostředků, kolik konkurentům stačí na půlroční kampaně. Popěvek „ta, ta, ta, ta“ se změnil v artilerii, která intenzivně Čechy bombardovala z televize, rozhlasu, tisku i billboardů.

„Jsem přesvědčený, že pokud vám někdo zazpívá známé melodie, první zanotuje ‚Skákal pes‘ a druhou právě tuto. Pokud se někomu podaří takto infikovat do mozku, je to v pořádku,“ říká kreativní ředitel tuzemské pobočky agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal. Spot podle něj výborně zafungoval. „Bylo to natočené strašně naivně, ale znělku i po šesti letech stále drží,“ dodal.

„Melodie je hrozná, ale rozumím tomu a považuji to za dokonalý nástroj v reklamě,“ hodnotí se smíšenými pocity tento spot odborník na reklamu a partner komunikační agentury Bison & Rose Vladimír Bystrov.

V podobných případech podle něj vtíravá znělka funguje jako zvukové logo. „Funguje to výborně u T-Mobilu,“ doplnil.

Pragmatismus opět vítězí

Pracovat s názvem značky XXX Lutz při prezentaci není snadné, špatně se vyslovuje a je nezpěvná. Firma přesto známý popěvek neopustila ani v nové letošní reklamě na otevření své druhé prodejny na Černém Mostě v Praze.

Fotogalerie

Nový spot oplývá podobným patosem a slova se liší spíš kosmeticky, ale kulisy jsou nově zasazeny do ulic. „Kde najdu XXXLutz? Tamtam, tamtam, tamtam, tamtam... Velký výběr, tatatata, super ceny tatatata, kousek tady tatatata, XXXLutz tatatata...“ láká řetězec do nové prodejny.

V příštích dílech reklamního seriálu „Protivné reklamy“ připomene redakce iDNES.cz další spoty, které diváky nějakým způsobem otravovaly a rozčilovaly. V již uzavřeném bloku reklam Kultovní reklamy jste mohli zhlédnout spoty, které patří k tomu nejlepšímu, co se v tuzemské reklamní produkci urodilo. V seriálu Reklamní retro se pak objevily vybrané reklamy z dob socialismu.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.