Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Reklama míří do virtuálního světa. Stačí jedno mrknutí a spustí se spot

  10:29aktualizováno  10:29
Do světa virtuální reality brzy pronikne reklama. S technologií známou především z herního průmyslu teď začala experimentovat společnost Google. Její reklama by se brzy mohla zobrazovat prostřednictvím virtuální reality na mobilních telefonech.

Google za tímto účelem otevřel experimentální workshop s názvem Area 120. Cílem experimentů je najít takový formát, který uživatelé nepřehlédnou a zároveň je ovlivní požadovaným směrem.

(Ilustrační snímek)

Google momentálně testuje reklamu, která připomíná malou kostku. Každá její strana nabízí přístup k videoreklamám různých firem. Pokud uživatel kostce věnuje pozornost nebo se jí dotkne, objekt se začne otáčet. V případě, že se uživatel zadívá na určitou stranu, systém rozkryje nad kostkou plochu, ve které se promítne videoreklama. Pokud uživatel nechce reklamu vidět, musí svůj pohled zaměřit na tlačítko „zavřít reklamu“ a ta se vypne. Využívání virtuální reality v oblasti marketingu není žádnou novinkou.

V Česku ji začal v únoru k prezentaci nemovitostí testovat například realitní projekt Flatio. Speciální formáty reklamy používané v prostředí virtuální reality jsou však něčím zcela ojedinělým. Pustil se do nich zatím jen Google, který chce být připraven na očekávaný boom virtuální reality mezi běžnými uživateli.

Čeká se na boom

Otázkou však zůstává, zda se novinka od největšího internetového vyhledávače dokáže ve světě i v Česku prosadit. „Virtuální realita v České republice existuje již řadu let. Tento druh technologií se obvykle vyvíjí podle stejné křivky – růst, boom, pokles. Reklama ve virtuální realitě má největší smysl v období boomu, “ říká k potenciálu novinky v Česku kreativní ředitel agentury Remembership Martin Charvát.

Zapomeňte na virtuální realitu. Nová technologie vylepší tu stávající

Podobný názor zastává i stratég reklamní agentury Ogilvy Jiří Jón. „Využití reklamy ve VR je přímo závislé na tom, jak se bude této technologii dařit obecně. Dá se předpokládat, že bude mít stále větší a větší význam. Virtuální realita v reklamě se zatím nedá považovat za mainstream – a pár let určitě ještě nebude. Využití je spíše v B2B segmentu či ‚třešničce na dortu‘ v komunikaci,“ říká Jiří Jón.

Aktuálním problémem v Česku i ve světě je omezený počet uživatelů zařízení podporujících tuto technologii. Podle Deutsche Bank globálně virtuální realitu v roce 2016 v mobilních telefonech využilo 22,5 milionu uživatelů. Pro srovnání, v roce 2015 to bylo pouhých 6,5 milionu uživatelů. Do roku 2020 počítá Deutsche Bank s více než 154 miliony mobilními uživateli virtuální reality. Z nich pouze 3,2 procenta budou uživatelé na denní bázi.

Jak uvedl portál Médiář.cz, očekává se, že se celosvětový trh s hardwarem pro virtuální realitu v roce 2017 zdvojnásobí ze zhruba 70 milionů dolarů na 150 milionů dolarů.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kostýmy Noční hlídky byly z části vyrobeny z koberců z IKEA.
Vytvořte si vlastní plášť z Hry o trůny, inzeruje IKEA své produkty

S informací, že kostýmy Noční hlídky ze seriálu Hra o trůny jsou ve skutečnosti koberce z IKEA, naložil nábytkový řetězec po svém. Na facebookovém profilu...  celý článek

Pohled na historickou část Dubrovníku.
Dubrovník plánuje omezit počet turistů. Nápor davů nezvládá

Turistický nápor v chorvatském městě Dubrovníku, v poslední době známém díky seriálu Hra o trůny, ale také filmu Hvězdné války či Robin Hood, začíná být...  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Zhodnocení 300 procent za půl roku? Bitcoin je investiční terno

Kdo letos 1. ledna investoval do bitcoinu 10 tisíc korun, rozmnožil bezpracně svůj majetek na zhruba 37 tisíc korun. Která banka nabízí takový úrok? Zamýšlí se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.