Kdyby bratranec nemluvil perfektně anglicky, nikdy bychom se na Tenerife nedostali," zlobí se manželé Čapkovi z malého jihočeského města, kteří si před dvěma lety koupili reklamní dovolenou na prezentaci cestovního klubu International Vacation Club. "Firma IVC nám tenkrát zavolala přímo domů a řekla nám, že jsme vyhráli jedinečnou dovolenou;" začínají vyprávění Čapkovi. Místo předání výhry se však konala její aukce. Týdenní pobyt až pro šest osob na ostrově Lanzarote za vyvolávací cenu dvacet tisíc - podle IVC šance, která se naskytne jednou za život. Čapkovi tehdy "vydražili" dovolenou za základní cenu. K nabízeným dvaceti tisícům nikdo nepřihodil. "Letos v únoru jsem se o cestu začal zajímat. Nejtěžší bylo firmu jen najít. Neustále se stěhovala a telefonní linky byly permanentně obsazené." V pobočce IVC v Hradci Králové se Čapkovi dozvěděli, že středisko na Lanzarote je v přestavbě. Pobyt IVC přesunul na Tenerife, ale pouze pro čtyři osoby. Nakonec slíbili, že zařídí pobyt pro šest lidí a nebudou požadovat doplatek. "Přitom garance dovolené byla 2 roky!" říká o peripetiích s vyřizováním pan Čapek. Personál firmy byl při osobní návštěvě značně neochotný. "Jakmile ale uslyšeli plynulou angličtinu příbuzného, okamžitě změnili tón." Výlety a sportovní aktivity, které IVC slibuje na prezentacích, jsou holým nesmyslem. "Všechno jsme si museli zaplatit, dokonce i transfer na letiště. Dovolená nás stála jen o dva a půl tisíce na osobu méně než u Fischera, ale kolik to bylo času a vyřizování," uzavírají Čapkovi.
- středa 23. května 2001