Reklamní dovolená přijde pěkně draho

Kdyby bratranec nemluvil perfektně anglicky, nikdy bychom se na Tenerife nedostali," zlobí se manželé Čapkovi z malého jihočeského města, kteří si před dvěma lety koupili reklamní dovolenou na prezentaci cestovního klubu International Vacation Club.
Kdyby bratranec nemluvil perfektně anglicky, nikdy bychom se na Tenerife nedostali," zlobí se manželé Čapkovi z malého jihočeského města, kteří si před dvěma lety koupili reklamní dovolenou na prezentaci cestovního klubu International Vacation Club. "Firma IVC nám tenkrát zavolala přímo domů a řekla nám, že jsme vyhráli jedinečnou dovolenou;" začínají vyprávění Čapkovi. Místo předání výhry se však konala její aukce. Týdenní pobyt až pro šest osob na ostrově Lanzarote za vyvolávací cenu dvacet tisíc - podle IVC šance, která se naskytne jednou za život. Čapkovi tehdy "vydražili" dovolenou za základní cenu. K nabízeným dvaceti tisícům nikdo nepřihodil. "Letos v únoru jsem se o cestu začal zajímat. Nejtěžší bylo firmu jen najít. Neustále se stěhovala a telefonní linky byly permanentně obsazené." V pobočce IVC v Hradci Králové se Čapkovi dozvěděli, že středisko na Lanzarote je v přestavbě. Pobyt IVC přesunul na Tenerife, ale pouze pro čtyři osoby. Nakonec slíbili, že zařídí pobyt pro šest lidí a nebudou požadovat doplatek. "Přitom garance dovolené byla 2 roky!" říká o peripetiích s vyřizováním pan Čapek. Personál firmy byl při osobní návštěvě značně neochotný. "Jakmile ale uslyšeli plynulou angličtinu příbuzného, okamžitě změnili tón." Výlety a sportovní aktivity, které IVC slibuje na prezentacích, jsou holým nesmyslem. "Všechno jsme si museli zaplatit, dokonce i transfer na letiště. Dovolená nás stála jen o dva a půl tisíce na osobu méně než u Fischera, ale kolik to bylo času a vyřizování," uzavírají Čapkovi.