Ještě větší pozornost ale věnují letákům Slováci. V průzkumu se ke čtení propagačních tiskovin přihlásilo 87 procent dotázaných. Naopak nejnižší zásah mají v ve střední a východní Evropě letáky v Srbsku.
Značné rozdíly mezi státy regionu přetrvávají i v pozici obchodních formátů. Podle Incomy a GfK preferuje hypermarkety jako hlavní nákupní místo potravin v regionu pětina nakupujících, zatímco diskontní prodejny zatím pouze 16 procent.
Nejsilnější jsou hypermarkety v Maďarsku, Česku, Polsku a na Slovensku. V Česku či Maďarsku dává přednost nákupu potravin v hypermarketu zhruba každá třetí domácnost, naopak v Chorvatsku jen šest procent, v Bulharsku dokonce jen jedno procento.
JAK SE ČTOU LETÁKY VE STŘEDNÍ A VÝCHODNÍ EVROPĚ | |
---|---|
Slovensko | 87 % domácností |
Česko | 78 % domácností |
Maďarsko | 78 % domácností |
... | ... |
Srbsko | 20 % domácností |
Bulharsko | 27 % domácností |
Zdroj: Incoma Research, GfK |