„Výdaje tak byly téměř identické s investicemi do marketingové komunikace formou televizních reklam,“ dodává Incoma.
Podle obchodníků odpovídá odhad realitě. Dodávají ale, že zahrnuje jen přímé výdaje bez nákladů souvisejících s vlastními slevami a navazujícími akcemi přímo v prodejnách.
V letácích hypermarketů, supermarketů a diskontů se z rychloobrátkového zboží (potraviny, drogerie, kosmetika) se nejčastěji objevují nápoje.
Z těch nealkoholických poutají pozornost zákazníků nejčastěji sycené limonády (převládá Coca-Cola), z alkoholických pak víno a pivo (hlavně Gambrinus a Radegast).
„Porovnáme-li rozdíly mezi původními a akčními cenami v letácích maloobchodních prodejen, zjistíme, že se slevy z původních cen uváděné u potravin pohybují kolem 10 až 20 procent,“ tvrdí studie.
U nepotravinářského sortimentu pak bývají deklarované slevy zpravidla větší - kolísají mezi 12 až padesáti procenty.