Podle zákona o ochraně spotřebitele, který se touto problematikou zabývá, má o reklamaci rozhodnout prodávající (podnikatel) nebo jím pověřený pracovník. Ve stejném ustanovení sice hovoří o odborném posouzení vady, ale již neřeší, kdo má toto odborné posouzení provést. Lze tedy usuzovat, že způsob posouzení reklamované vady je plně na vůli prodejce a jen na něm záleží, zda vadu posoudí sám, nebo to přenechá například výrobci.
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 19, odst. 3: Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by šlo o vadu, kterou nelze odstranit.