Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Česko zná nejlepší reklamní spoty. Uspěla „Fofola“ či bankéř-sympaťák

  1:01aktualizováno  1:01
V Česku se po roce udělovaly prestižní ceny Effie. Ty získávají reklamní kampaně, které měly v uplynulém roce největší dopad na spotřebu zboží či promované služby, stejně jako pomohly budovat značku. Odborná porota letos rozdala sedm zlatých a čtyři stříbrné sošky. Bodovaly reklamy na Kofolu, Air Bank či RWE.

Soutěžilo se v sedmi kategoriích. Třináctičlenná porota, kterou tvořili marketéři velkých firem, zástupci společností pro výzkum trhu, novináři a představitelé pořadatelské Asociace komunikačních agentur (AKA), se letos museli probrat víc než 70 přihlášenými kampaněmi.

Fotogalerie

Podle pořadatelů letošní počet soutěžních reklam výrazně předčil úroveň z posledních let. Samotnými oceněními však porotci opět spíše šetřili. Zlatá trofej nebyla udělena v kategoriích Potraviny, Spotřební zboží ani v kategorii, kde soutěží reklamy s malými rozpočty. Ubylo také stříbrných ocenění.

„Porota byla maličko přísnější, zejména ubylo stříbrných a bronzových cen. V některých kategoriích ale bylo uděleno i více zlatých Effie najednou, což svědčí o vysoké kvalitě přihlášených kampaní,“ shrnuje výsledky výkonný ředitel AKA Michal Charvát. Podle něj přibylo přihlášených kampaní v oblasti služeb, zatímco chudší nabídka byla v dříve nejsilnějších kategoriích potravin a nápojů.

Ceny Effie 2015

Potraviny:

•Zlatá a stříbrná nebyla udělena

•Bronzová: Momentum Czech Republic, kampaň Staň se tváří Kinder čokolády, klient Ferrero Česká

Nápoje:

•Zlatá: Zaraguza, kampaň Fofola, klient Kofola CS

•Zlatá: Young & Rubicam Praha, kampaň Na jednom poznáš všechny nejlíp, klient Pivovary Staropramen

•Stříbrná: Nebyla udělena

•Bronzová: VCCP + Starcom Mediavest Group, kampaň Buď jsi král hokeje, nebo ne, klient Heineken Česká republika

V letošním ročníku si dvě zlaté Effie odnesla agentura Young&Rubicam za kampaně „Na jednom poznáš všechny nejlíp“ pro Staropramen a za reklamu na věrnostní program RWE Energie pro energetického obra RWE, kterou vytvořila společně s agenturou Wunderman.

Na zlato to dotáhla také dlouhotrvající kampaň sympatického bankéře v bílé košili z Air Bank, který se vtipně vymezuje proti bankéři „starého“ typu. Pod kampaní pro Kellnerovu Air Bank je od začátku podepsána agentura Ogilvy&Mather.

Zlato si odnášejí také reklamy se zubatým křížencem čivavy a jezevčíka Ftefanem na černou limonádu Kofolu. Kampaň vytvořila agentura Zaraguza.

V ostatních službách porotci udělili hned tři zlaté sošky. Kromě zmiňované kampaně pro RWE dosáhl na trofej nový koncept prodejen drogérií Teta a také operátor Vodafone, který vsadil na venkovskou tématiku při propagaci svého rychlého Turbo Internetu v režii agentury McCANN Prague.

Ceny Effie 2015

Spotřební zboží:
•Zlatá: Nebyla udělena
•Stříbrná: OgilvyOne, kampaň Lybar Promiss – jak síla designu zachránila legendu, klient Obra
•Bronzová: Nebyla udělena

Finanční služby:
•Zlatá: Ogilvy & Mather, kampaň Lovebrandem v rekordním čase, klient Air Bank
•Stříbrná: McCann Prague, kampaň Jak skeptický Artur a jeho černý příběh rozzářil budoucnost banky, klient Raiffeisenbank
•Bronzová: Momentum Czech Republic + Mediacom, kampaň To dá rozum, že auto jedině od Škofinu, klient Škofin

V dvoukolovém rozhodování porota posuzovala nejen měřitelné a prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům, ale hodnotila i účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům.

V sociálním marketingu získala zlato kampaň „Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou“ neziskové organizace Women for Women, za kterou stojí manželka miliardáře Pavla Tykače Iva Tykačová.

Kromě Vodafonu se ceny dočkal i další mobilní operátor T-Mobile. Ten získal stříbrnou Effie za kampaň, ve které vsadil na „agenta“ Ivana Trojana.

Celkově byly nejúspěšnějšími agenturami Momentum Czech Republic, která získala tři bronzové Effie a také Ogilvy & Mather, která v souhrnu také obdržela tři ocenění.

V dvoukolovém rozhodování porota posuzovala nejen měřitelné a prokazatelné výsledky kampaní ve vztahu k zadaným cílům, ale hodnotila i účinnost kampaní v poměru k vynaloženým prostředkům. Historie soutěže sahá celosvětově až do roku 1968, v Česku se ceny Effie vyhlašují od roku 1997, kdy AKA získala licenci od amerických majitelů práv.

Ceny Effie 2015

Finanční služby
•Zlatá: Ogilvy & Mather, kampaň Lovebrandem v rekordním čase, klient Air Bank
•Stříbrná: McCann Prague, kampaň Jak skeptický Artur a jeho černý příběh rozzářil budoucnost banky, klient Raiffeisenbank
•Bronzová: Momentum Czech Republic + Mediacom, kampaň To dá rozum, že auto jedině od Škofinu, klient Škofin

Ostatní služby:
•Zlatá: Dynamo design + Moris design, kampaň Jak rebranding a redesign prodejen Teta zvýšil tržní podíl značky, klient P. k. Solvent
•Zlatá: McCann Prague, kampaň Turbo jízda, klient Vodafone
•Zlatá: Young & Rubicam Praha + Wunderman, kampaň Nejsilnější značkou s největším akvizičním potenciálem díky věrnosti komunikačnímu konceptu, klient RWE
•Stříbrná: Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague, kampaň Bezdrát, klient T-Mobile Czech Republic
•Bronzová: VCCP + Symbio Digital, kampaň Vstupenka do klubu miliardářů, klient Sazka

Malý rozpočet (do 1 milionu Kč externích nákladů):
•Zlatá: Nebyla udělena
•Stříbrná: Comtech Group, kampaň Run Czech: Jak udělat ze sponzoringu reálnou obchodní příležitost, klient ČSOB Pojišťovna
•Bronzová: Momentum Czech Republic, kampaň Jde to i lidsky, klient ING Bank

Sociální, ekologický, kulturní marketing:
•Zlatá: Comtech Group, kampaň Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou, klient Women for Women
•Stříbrná: Nebyla udělena
•Bronzová: Ogilvy & Mather, kampaň 602 zachráněných životů díky Vzkazům proti rakovině, klient Ministerstvo zdravotnictví České republiky





Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.