Protivné reklamy: Hornbach chtěl být jiný. Křičí jupíjupíjéé

  • 30
Dlouhá léta používá německý hobby řetězec ztřeštěnou znělku Jupí Jájá Jupí Jupí Jé! Začal se s ní vymezovat vůči tvrdé konkurenci na tamním trhu. Stala se však tradicí i jinde. Pokřik na konci každé reklamy působí trochu monotónně, patří však mezi nejúčinnější zvuková loga v reklamě.

Znělku, která zní jako píseň mužského sboru dělníků na staveništi, vymyslela více než před 12 lety agentura NHB. Od té doby ji řetězec používá téměř ve všech kampaních.

V seriálu protivné reklamy vyšlo

Hornbach je značkou, která porušuje všechna pravidla marketingu, v reklamě se snaží působit nekonvenčně. Tomu odpovídá i zvukové logo. A to je velmi úspěšné. Průzkumy podle analýzy na německém serveru toninsel.de tvrdí, že jasné povědomí o značce má při poslechnutí této znělky 95 procent lidí. V tom se řadí vůbec k nejúspěšnějším.

„Taková hudba funguje. Lidi konzumují reklamu jinak než televizní pořady a filmy. Akorát my o tom hrozně spekulujeme,“ myslí si Miroslav Pomikal z agentury Young & Rubicam.

Příběh a vtip

Reklamy Hornbachu se často pojí s nějakým nevšedním příběhem, který se vtipně propojuje s kutilstvím. Dvorním dodavatelem reklam je německá agentura Heimat. Lokalizaci v tuzemsku zajišťuje místní marketingové oddělení.

Zvukové logo má většinou stejnou podobu, jen výjimečně se od ní odchýlí. Například v roce 2004 hobby market natočil sérii spotů, kde kutilské nástroje vtipně recituje a popisuje Blixa Bargeld, frontman industriální kapely Einstürzende Neubauten. Znělka, vždy poněkud zkomolená, se stává součástí děje.