Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Půlminuta za 127 milionů. Tvůrci reklam si poměří svaly na Super Bowlu

  16:28aktualizováno  16:28
V neděli zasedne jako v hypnóze před obrazovky třetina Američanů, aby sledovali let šišatého míče. Hraje se Super Bowl. Za obrazovkami se odehraje pomyslný boj o diváka. Nejdražší reklamní čas na planetě nakoupilo přes čtyřicet firem a do zápasu fotbalových hvězd vysílají i hollywoodské hvězdy.

Divoká jízda v baru v podání britského herce Jasona Stathama a izraelské herečky Gal Gadotové | foto: Wix.com

Podle serveru Adweek ceny za třicetisekundový televizní spot každoročně rostou o 250 tisíc dolarů. Kanál Fox tento reklamní čas prodává za pět milionů dolarů. Do velkého korporátního utkání letos poprvé naskočilo několik značek včetně Procter&Gamble.

Superbowlové reklamy jsou každým rokem přehlídkou celebrit. Letos se například objeví herečka Melissa McCarthyová ve spotu automobilky Kia nebo fotbalista Cam Newton a australská modelka Miranda Kerrová v reklamě na automobilovou značku Buick. Diváci uvidí také divokou jízdu v baru v podání herců Jasona Stathama a Gal Gadotové. Jako módní návrhář se v reklamě na tvůrce webů Squarespace prezentuje herec John Malkovich.

Finále profesionální ligy amerického fotbalu Superbowl se vysílá v neděli 5. února. Sledovanost klání je obrovská a rok od roku se zvyšuje. Loňský zápas vidělo v USA 112 milionů lidí, tedy zhruba třetina obyvatel.

Zajímavých spotů je dlouhá řada, inzerentů se letos přihlásilo přes čtyřicet. Vybrali jsme pro vás ochutnávku pěti reklam.

1.Budweiser

Pivní značka útočí na city diváků v minutovém spotu, který ve velké zkratce připomíná příběh uprchlíka Adolphuse Busche, spoluzakladatele pivovarnického giganta Anheuser-Busch, který emigroval do Německa. Uprchlická tematika táhne, a to nejen v Evropě....

2.Audi

Automobilová značka nepojala reklamu jako oslavu luxusu, komfortu nebo moderních technologií. Spot je v kontextu reklam automobilek netradiční tím, že akcentuje rovnost žen a mužů. Činí tak prostřednictví závodů motokár, ve kterých zápolí s časem děti.

3.Wix

Internetový editor webových stránek Wix vsadil na filmovou akční scénu, při které v nelítostném souboji dva hosté zdemolují bistro. Firma si najala představitele filmové série Rychle a zběsile - britského herce Jasona Stathama a izraelskou herečku Gal Gadotovou.

4.Skittles

Noční „lentilkové“ rande. Házení sladkostí do otevřeného nočního okna se stane zábavou pro celou rodinu, ale i zloděje v kukle, policajta nebo norka. Nevtíravý, třicetisekundový kousek, který mile pobaví celou rodinu a nejvíc děti.

5.Lexus

Může vás auto cítit? Luxusní značka Lexus, která je divizí japonského koncernu Toyota, se snaží přesvědčit, že ano. Reklamou, kterou se linou tóny popu s RnB a ostré pohyby breakdance se prolínají s konturami nového vozu LC 500, evidentně cílí na mladé. Agentura si vyhrála s postprodukcí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Potenciálně nebezpečná malá kuše na párátka je v Číně hitem. Je oblíbenější než...
Zapomeňte na fidget spinner. Čínou letí mini kuše, rodiče volají po zákazu

Čínští rodiče volají po zákazu mini kuše, která se stala hitem mezi čínskými dětmi. Hračka, původně konstruovaná na střílení párátek, se může snadno proměnit v...  celý článek

Odhození pumy B61-12 z letounu F-16 nad nevadskou pouští
Indie modernizuje armádu. Začne vyrábět americké stíhačky F-16

Americká společnost Lockheed Martin na mezinárodním aerosalonu u Paříže podepsala s indickou firmou Tata Advanced Systems kontrakt za několik miliard dolarů na...  celý článek

Vrtací vůz pro mikropilotové deštníky.
Češi staví depo pro turecké metro. V Istanbulu budují i podzemní lanovku

Magistrát největšího tureckého města Istanbulu investuje do dopravní infrastruktury, a to i přes rostoucí inflaci a ekonomické zpomalení země. Turecká dcera...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.