Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Reklamy na Ultra Fit 'n ' Slim a Bref nejsou úplně bez kazu

aktualizováno 
Na televizní obrazovky se po roce vrátily dvě reklamy, ve kterých se osobně angažují dvě reálné ženy, nikoliv herečky.
Na televizní obrazovky se po roce vrátily dvě reklamy, ve kterých se osobně angažují dvě reálné ženy, nikoliv herečky. V obou reklamách ovšem něco skřípe. V jednom šotu tvrdí moderátorka Soňa Dvořáková, že díky dietnímu koktejlu Ultra Fit 'n' Slim zhubla šestnáct kilogramů za deset týdnů, ale zapomíná říci, že přitom tvrdě cvičila. Ve druhém propaguje lékařka Hana Šuralová pod pozměněným jménem Suralová čisticí prostřede k Bref, čímž zase porušuje lékařskou etiku. "Opravdu jsem o tolik zhubla," vloni potvrdila své výroky z reklamy na dietní koktejl Ultra Fit 'n' Slim Soňa Dvořáková. "Do toho jsem ovšem cvičila." Mluvčí distribuční firmy Delpharmea Dita Dudková tehdy doplnila: "Měla dokonce osobního trenéra." Hana Šuralová vychvalující dezinfekční schopnosti Brefu využívá své lékařské autority a doporučuje ho nakupovat. Výrobce Henkel by si ovšem využití lékaře na západ od našich hranic z etických důvodů nikdy nedovolil. Bránily by mu v tom etické kodexy i tamní právní předpisy. "V západních zemích není možné, aby se pracovníci ve zdravotnictví podíleli na komerčních reklamách," řekla k tomu místopředsedkyně Občanského sdružení na ochranu pacientů Vladimíra Bošková. Bývalá manažerka české pobočky rakouské reklamní agentury Max TBWA Hana Kollmanová, která šot na Bref vyrobila, slova Boškové potvrdila: "V Rakousku nemůže místní lékař dělat reklamu sám sobě ani žádnému výrobku." Právník České lékařské komise v Brně Jaromír Kožošek ovšem vysvětluje: "Etická komise rozhodla, že doktorka Šuralová výslovně nepřestoupila žádné ustanovení českého etického kodexu a nebudeme jí v reklamě bránit." Zároveň dodává osobní mínění členů komise: "Nelze říci, že by se nám taková praxe líbila." Proč? Vysvětlení nabízí druhý právník brněnské komory Lukáš Prudil, který citoval v souvislosti s první reklamní kampaní na Bref disciplinární řád: "Lékař je povinen zdržet se nedůstojného a vtíravého nabízení lékařské pomoci nedůstojnými inzeráty, letáky a jinými nevhodnými prostředky."


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotový uvařený kečup
Kaufland prodával kečup s klamavým obsahem rajčat, výrobek musí stáhnout

V kečupu vyrobeném v Polsku byla jen polovina rajčat, která v něm podle informace na obale měla být, zjistila laboratorní analýza Státní zemědělské a...  celý článek

Ilustrační snímek
V doplňku na podporu erekce našla inspekce látku, která je jen na předpis

Státní zemědělská a potravinářská inspekce našla v doplňku stravy pro podporu erekce s názvem MAXXES nepovolenou látku sildenafil, která může být pouze v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Češi nakupují na webu jako diví, za šest měsíců utratili 46 miliard

Internetoví prodejci letos předpokládají, že jejich obrat poprvé překročí magickou stomiliardovou hranici. Výsledky za první pololetí ukazují, že k tomuto cíli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.