Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


D1 chtějí opravovat i Kazaši, spolu s Italy nabídli nejnižší cenu

  16:52aktualizováno  16:52
Modernizace nejvýše položeného úseku dálnice D1 přilákala nezvyklé hráče. Poprvé o dálniční zakázku v Česku usiluje i kazašská firma. Jde o společnost SP Sine Midas Stroy, která podala nabídku společně ve sdružení s českou firmou Geosan Group a italskou společností Toto Costruzioni Generali, která sdružení vede.

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od čtvrtečního rána. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Sdružení nabídlo v soutěži bezkonkurenčně nejnižší cenu z devíti nabídek: za modernizaci 14 kilometrů dlouhého úseku z Humpolce do Větrného Jeníkova chtějí zaplatit 1,748 miliardy korun, což je o 300 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena. Na druhém místě je Max Bögl s cenou 1,826 miliardy, třetí Strabag za 1,917 miliardy korun.

Komise teď musí nabídky zhodnotit a prověřit, zda například nejsou některé položky podezřele nízké či zda v nabídce nejsou chyby. „K předání stanoviště by mohlo dojít do konce roku, konkrétní termín je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů,“ dodal Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic.

Modernizace dálnice D1 je zatím v režii českých poboček zahraničních firem, které na českém trhu působí dlouhodobě. Italové o modernizaci měli zájem už dříve, několika soutěží se účastnila i italská firma Serenissima Construzioni. Přestože nabídla nejnižší cenu, byla vyloučena (více čtěte zde).

Toto Costruzioni už uspěla na jiných středoevropských trzích, nedávno dokončila za více než tři miliardy část nové dálnice mezi Poznaní a Vratislaví v Polsku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.