Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


D1 chtějí opravovat i Kazaši, spolu s Italy nabídli nejnižší cenu

  16:52aktualizováno  16:52
Modernizace nejvýše položeného úseku dálnice D1 přilákala nezvyklé hráče. Poprvé o dálniční zakázku v Česku usiluje i kazašská firma. Jde o společnost SP Sine Midas Stroy, která podala nabídku společně ve sdružení s českou firmou Geosan Group a italskou společností Toto Costruzioni Generali, která sdružení vede.

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od čtvrtečního rána. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

Sdružení nabídlo v soutěži bezkonkurenčně nejnižší cenu z devíti nabídek: za modernizaci 14 kilometrů dlouhého úseku z Humpolce do Větrného Jeníkova chtějí zaplatit 1,748 miliardy korun, což je o 300 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena. Na druhém místě je Max Bögl s cenou 1,826 miliardy, třetí Strabag za 1,917 miliardy korun.

Komise teď musí nabídky zhodnotit a prověřit, zda například nejsou některé položky podezřele nízké či zda v nabídce nejsou chyby. „K předání stanoviště by mohlo dojít do konce roku, konkrétní termín je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů,“ dodal Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic.

Modernizace dálnice D1 je zatím v režii českých poboček zahraničních firem, které na českém trhu působí dlouhodobě. Italové o modernizaci měli zájem už dříve, několika soutěží se účastnila i italská firma Serenissima Construzioni. Přestože nabídla nejnižší cenu, byla vyloučena (více čtěte zde).

Toto Costruzioni už uspěla na jiných středoevropských trzích, nedávno dokončila za více než tři miliardy část nové dálnice mezi Poznaní a Vratislaví v Polsku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nakládání kontejneru na vlak.
Z Prahy vyrazil do Číny první přímý vlak. Do cíle pojede 16 dní

Poprvé v historii spojí Česko a Čínu přímý vlak. Z terminálu společnosti Metrans v Praze-Uhříněvsi vyjela souprava s kontejnery do cílové stanice v čínském...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Letenky zlevní, odhaduje šéf Wizz Air. V Česku nám to nejde, přiznává

Šéf největších středoevropských aerolinek Wizz Air József Váradi vede dopravce k dalším rekordům a plánuje do dvou let flotilu více než sto airbusů. Poprvé...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Náš systém cestující rozsadí, za místenky si připlaťte, vzkazuje Ryanair

Lidi naučil létat jen s příručním zavazadlem, nebo musí za odbavený kufr platit. Teď se průkopník levného létání po Evropě Michael O’Leary snaží jako šéf...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.