Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od čtvrtečního rána. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

D1 chtějí opravovat i Kazaši, spolu s Italy nabídli nejnižší cenu

  • 132
Modernizace nejvýše položeného úseku dálnice D1 přilákala nezvyklé hráče. Poprvé o dálniční zakázku v Česku usiluje i kazašská firma. Jde o společnost SP Sine Midas Stroy, která podala nabídku společně ve sdružení s českou firmou Geosan Group a italskou společností Toto Costruzioni Generali, která sdružení vede.

Sdružení nabídlo v soutěži bezkonkurenčně nejnižší cenu z devíti nabídek: za modernizaci 14 kilometrů dlouhého úseku z Humpolce do Větrného Jeníkova chtějí zaplatit 1,748 miliardy korun, což je o 300 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena. Na druhém místě je Max Bögl s cenou 1,826 miliardy, třetí Strabag za 1,917 miliardy korun.

Komise teď musí nabídky zhodnotit a prověřit, zda například nejsou některé položky podezřele nízké či zda v nabídce nejsou chyby. „K předání stanoviště by mohlo dojít do konce roku, konkrétní termín je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů,“ dodal Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic.

Modernizace dálnice D1 je zatím v režii českých poboček zahraničních firem, které na českém trhu působí dlouhodobě. Italové o modernizaci měli zájem už dříve, několika soutěží se účastnila i italská firma Serenissima Construzioni. Přestože nabídla nejnižší cenu, byla vyloučena (více čtěte zde).

Toto Costruzioni už uspěla na jiných středoevropských trzích, nedávno dokončila za více než tři miliardy část nové dálnice mezi Poznaní a Vratislaví v Polsku.