"Jednáme se zhotovitelem, jestli jsme schopni s tím něco udělat, ale konec stavební sezony se nám neúprosně blíží. Bohužel ten čtvrtý úsek je ve stavu pouze středního pruhu. To znamená, že zhotovitel rozhodně nestihne udělat druhou polovinu," uvedl Kubiš.
Další tři rekonstruované úseky dálnice D1 nemají podle Kubiše zpoždění na harmonogramu prací. "Předpokládáme, že skutečně by mělo dojít k otevření těchto třech úseků v letošním roce," dodal.
Loni začali na dálnici D1 silničáři opravovat první čtyři úseky mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. K nim by letos měly přibýt další tři mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Měřínem a Velkým Meziříčím a Hvězdonicemi a Ostředkem.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva měla stát asi 14 miliard korun. Na opravované i nově stavěné úseky se počítá s využitím peněz z EU.
Těžká technika v akci. V srpnu 2013 dělníci rozebrali most nad dálnicí:
17. srpna 2013 |