Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Do Chorvatska autobusem? Letošní široká nabídka srazila ceny jízdenek

  14:10aktualizováno  14:10
Lidé mířící k Jadranskému moři do Chorvatska mají letos v létě největší výběr pravidelných autobusových linek. Odjíždět se bude k moři každý den a ceny klesly až k 1 500 korunám za zpáteční jízdenku.

Molat, Chorvatsko | foto: Croatia.hr

Do byznysu s autobusy mezi Českem a Chorvatskem vstoupili letos dva nejsilnější hráči v dálkové dopravě v Česku: RegioJet a Flixbus.

TEST: Žlutí proti zeleným. Je lepší RegioJet, nebo FlixBus?

Zatímco FlixBus už loni nabízel spojení k Jadranu většinou s přestupem ve Vídni, od letošního roku spouští každý den přímou linku z Prahy až do Splitu, která zastavuje ve většině hlavních letovisek po trase.

Právě každodenní provoz je největší změnou: dosud totiž většina dopravců jezdí hlavně v pátek odpoledne či večer z Česka a zpět v sobotu večer.

Fotogalerie

Jen jednou týdně bude jezdit také RegioJet, první autobus vyjíždí dnes. Firma zatím na okraj sezóny zlevnila zpáteční jízdenky až na 1 490 Kč. Na některé termíny v červenci už má lístky vyprodané. „Zvažujeme jejich posílení,“ dodal Ondrůj.

FlixBus startuje svoji přímou každodenní linku 8. června, ceny zpátečních jízdenek se pohybují kolem 2 500 Kč.

Letní přirážka. Chorvatské dálnice podraží nejméně o deset procent

Na trase už delší dobu jezdí například dopravci Tourbus, Jadran Express nebo Autobusy 21, loni přibyl na trasu YachtBus.

Alternativou pro autobus je sezónní přímý vlak Českých drah z Prahy do Splitu nebo do Baru v Černé Hoře. Přímé vozy jsou už téměř vyprodané. Do Chorvatska létají také Smartwings, ceny zpátečních letenek začínají těsně pod hranicí pěti tisíc korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Žluté Čechy (květen 2008). Pro někoho krásný pohled, pro kritiky pěstování...
Daň je nižší, ale zájem stále mizivý. Řidiči nekupují zelenější paliva

Po roce a půl se vrátila do hry vyšší sleva na biopaliva. Marně – emise musí Česko snížit jinak, aby splnilo cíle Evropské unie. Je možné, že v příštích letech...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Dráhy upraví dvě desítky nebezpečných přejezdů, začnou ve Studénce

Incident u Kolína, kde vlak ve 160 km/h málem smetl z přejezdu zaseknuté osobní auto, znovu poukázal na letitý problém zabezpečení některých přejezdů v Česku....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.