Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Generace Y plodí děti. Levná ropa ji v USA žene k nákupům obřích aut

  12:57aktualizováno  14:18
Krize amerických automobilek před šesti lety je zapomenuta. Kombinace levné ropy a nízkých úroků a baby boomu populační vlny generace Y přivedla americký trh k historickému rekordu v prodejích nových vozů. Zájem roste především o větší vozy.

Jeep Renegade | foto: Jeep

Automobilky loni prodaly v USA 17,5 milionů aut. Druhý největší trh s osobními vozy na světě pokořil rekord z roku 2000. Na post světové jedničky se však i přes ochlazení na čínském trhu nevrátí.

Prodeje nových aut v USA vzrostly o šest procent, analytici čekají další růst, i když pomalejší, i letos. Lepší prodeje paradoxně ale příliš nepomohly akciím automobilek, trojice největších výrobců za poslední rok nepatrně ztratila ze svých hodnot.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Americký trh se dostal na své dno v roce 2009, kdy se prodalo jen 10,4 milionu aut. Růst táhne především poptávka po větších autech, tedy hlavně kategorie SUV a ve Spojených státech velmi oblíbených velkých pick-upech. Právě za jejich růstem je levné tankování. S poklesem ceny benzinu už nemusí Američané tolik řešit spotřebu a vrací se k autům s velkým objemem motoru. Většina největších hráčů na trhu hlásí větší růst právě u velkých aut. Například Jeep letos v USA vyrostl o 42 procent.

Generace Y plodí děti

Kromě levné ropy vysvětlují analytici zájem o větší auta i tím, že na trh přichází silná generace lidí narozených na konci minulého století, často označovaná jako Generace Y, která zakládá rodiny. „Pro rodiny s dětmi jsou auta SUV pohodlnější než menší sedany,“ citují Financial Times Michelle Krebsovou, analytičku serveru autotrader.com. Podle ní ale nemá trh už příliš kam růst, dokazuje to i čím dál většími slevami na nová auta. Ty podle ní ukazují, že automobilky více řeší boj o tržní podíl než o lepší ziskovost.

Dobré výsledky amerického trhu mohou o to více mrzet Volkswagen, který začal po vypuknutí aféry s měřením emisím silně ztrácet. Propad v prosinci ale výrazně zpomalil na necelou desetinu. Modely Golf a Tiguan dokonce v prosinci rostly.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
VW v Brazílii toleroval mučení odborářů a komunistů, naznačují důkazy

Důkazy, že firma Volkswagen spolupracovala s brazilskou vojenskou diktaturou, vedla černé listiny vlastních zaměstnanců s uvedením jejich politické orientace a...  celý článek

Výkonný ředitel Amazonu Jeff Bezos
Nejbohatším člověkem světa je šéf Amazonu Bezos. Z trůnu sesadil Gatese

Šéf Amazonu Jeff Bezos se ve čtvrtek stal nejbohatším člověkem na světě. Stalo se tak poté, co akcie Amazonu zaznamenaly 1,8procentní nárůst. Třiapadesátiletý...  celý článek

Michail Kalašnikov na snímku z roku 2007 pózuje s prototypem svého slavného...
Kalašnikov modernizuje, těží ze sankcí a peníze se sypou

Tradiční výrobce ručních palných zbraní Kalašnikov se v rámci nové investiční strategie mění v moderní společnost, která rozšiřuje produktovou řadu o dříve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.