Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Generace Y plodí děti. Levná ropa ji v USA žene k nákupům obřích aut

  12:57aktualizováno  14:18
Krize amerických automobilek před šesti lety je zapomenuta. Kombinace levné ropy a nízkých úroků a baby boomu populační vlny generace Y přivedla americký trh k historickému rekordu v prodejích nových vozů. Zájem roste především o větší vozy.

Jeep Renegade | foto: Jeep

Automobilky loni prodaly v USA 17,5 milionů aut. Druhý největší trh s osobními vozy na světě pokořil rekord z roku 2000. Na post světové jedničky se však i přes ochlazení na čínském trhu nevrátí.

Prodeje nových aut v USA vzrostly o šest procent, analytici čekají další růst, i když pomalejší, i letos. Lepší prodeje paradoxně ale příliš nepomohly akciím automobilek, trojice největších výrobců za poslední rok nepatrně ztratila ze svých hodnot.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Americký trh se dostal na své dno v roce 2009, kdy se prodalo jen 10,4 milionu aut. Růst táhne především poptávka po větších autech, tedy hlavně kategorie SUV a ve Spojených státech velmi oblíbených velkých pick-upech. Právě za jejich růstem je levné tankování. S poklesem ceny benzinu už nemusí Američané tolik řešit spotřebu a vrací se k autům s velkým objemem motoru. Většina největších hráčů na trhu hlásí větší růst právě u velkých aut. Například Jeep letos v USA vyrostl o 42 procent.

Generace Y plodí děti

Kromě levné ropy vysvětlují analytici zájem o větší auta i tím, že na trh přichází silná generace lidí narozených na konci minulého století, často označovaná jako Generace Y, která zakládá rodiny. „Pro rodiny s dětmi jsou auta SUV pohodlnější než menší sedany,“ citují Financial Times Michelle Krebsovou, analytičku serveru autotrader.com. Podle ní ale nemá trh už příliš kam růst, dokazuje to i čím dál většími slevami na nová auta. Ty podle ní ukazují, že automobilky více řeší boj o tržní podíl než o lepší ziskovost.

Dobré výsledky amerického trhu mohou o to více mrzet Volkswagen, který začal po vypuknutí aféry s měřením emisím silně ztrácet. Propad v prosinci ale výrazně zpomalil na necelou desetinu. Modely Golf a Tiguan dokonce v prosinci rostly.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Odhadem několik tisíc pracovníků (na snímku) se již časně ráno 20. června...
Průměrný plat 54 700 Kč? VW tak velký růst odmítá, stávka v Bratislavě trvá

Zaměstnanci bratislavské továrny německé automobilky Volkswagen, největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku, třetím dnem pokračují ve stávce. Jejím...  celý článek

Odhození pumy B61-12 z letounu F-16 nad nevadskou pouští
Indie modernizuje armádu. Začne vyrábět americké stíhačky F-16

Americká společnost Lockheed Martin na mezinárodním aerosalonu u Paříže podepsala s indickou firmou Tata Advanced Systems kontrakt za několik miliard dolarů na...  celý článek

Samořídící automobil od Volva
Experti na etiku: Samořiditelná auta nesmí rozhodovat o tom, kdo zemře

Auta, která budou sama zvládat řízení za všech okolností, jsou zřejmě otázkou několika příštích let. Do jejich vývoje už ale dnes řada firem masivně investuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.