Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Student Agency loni vydělala čtvrt miliardy, mzdy jsou pod 20 tisíci

  16:56aktualizováno  16:56
Byznys Radima Jančury s letenkami a autobusy je čím dál ziskovější. Student Agency za loňský rok vydělala 241 milionů korun, což je nejvíce v historii firmy. Vlakový RegioJet naopak loni ještě zůstal ve ztrátě. Průměrná mzda zaměstnanců Student Agency byla zhruba 19 500 korun.

Majitel Student Agency Radim Jančura | foto:  Michal Šula, MAFRA

Vyplývá to z výroční zprávy, kterou firma zveřejnila v pondělí na svých webových stránkách. „Podařilo se nám dosáhnout historicky nejlepších výsledků a také nejvyššího zisku,“ řekl Jančura, který firmu vlastní přes společnost Student Agency holding.

Meziroční porovnání není ale úplně možné, firma totiž v roce 2013 změnila svoji strukturu a výsledky za rok 2013 ve výroční zprávě jsou jen za část roku.

Jančura sjednotí název firmy. Žluté autobusy se přejmenují na RegioJet

Výroční zpráva ukazuje, že čím dál větší podíl na tržbách mají především autobusy. Na pravidelných autobusových linkách firma utržila 1,7 miliardy korun, bezkonkurenčně nejvíc ze všech činností. Více peněz společnost protočí ještě v letenkách, do výsledovky ale zahrnuje pouze provize ve výši 194 milionů korun. Celkové tržby dosáhly 2,195 miliardy korun.

Student Agency zaměstnávala ke konci loňského roku 1 200 zaměstnanců, průměrné hrubá mzda na jednoho zaměstnance dosáhla 19 538 korun. Jetak výrazně pod celostátním průměrem. Tento údaj je ale částečně ovlivněn velkým objemem částečných úvazků, zejména na pozici stevardek a stevardů v autobusech. U RegioJetu byl průměrný plat 26 tisíc korun.

RegioJet snížil ztrátu na polovinu

Dobré výsledky Student Agency pomáhaly dál rozvíjet i vlakový Jančurův byznys v jeho firmě RegioJet. Půjčka Student Agency RegioJetu stoupla loni z 86 na 218 milionů korun, ročně splácí RegioJet za leasing vlaků přes 400 milionů korun.

Tržby RegioJetu dosáhly 478 milionů korun, což byl meziroční nárůst o 50 procent. I tak ale byla firma stále loni ve ztrátě ve výši 42 milionů korun, což je však v porovnání s rokem 2013 snížení ztráty na polovinu.

„Letos přepravíme v České republice více než 3 miliony cestujících - růst 20 až 30 procent plánujeme i v roce 2016. Jenom v říjnu jsme přepravili rekordních 280 tisíc cestujících během jednoho měsíce a za prvních deset měsíců pak téměř 2,5 milionů. Na jedné vlakové lince Praha - Ostravsko máme vyšší nárůst než České dráhy s více než 7 tisíci spoji v celé své síti,“ řekl Jančura.

„Podle našeho sčítání by vlaky RegioJet měly mít přibližně 2,5krát vyšší obsazenost na jeden spoj, což nám umožňuje dosahovat zisku, který RegioJet za rok 2015 plánuje ve výši okolo 40 milionů korun,“ dodal Jančura.

Ve výroční zprávě nejsou údaje za společnost Tick Tack, která provozuje taxíky v Praze a kterou Jančura ovládl (více čtěte zde).

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.