Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Reportér Jan Sůra po třídenním testování Českých drah

Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah
velikost textu:
vydáno 11.9.2015 13:30
„České dráhy už nejsou pro smích,“ říká reportér iDNES, který od úterý do čtvrtka strávil vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2976 kilometrů. A jaké má ze služeb ČD pocity? Ptejte se on-line. Na vaše dotazy začne odpovídat ve 14:00.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. září 2015 do 15:30

OTÁZKA: jak dlouho může trvat ČD než se dostanou na kvalitu soukr. dopravců na dráze ? otas
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Je to především o lidech. Můžete zažít špatné služby u ČD i soukromého dopravce. Co se týče kvality samotného servisu, zejména na hlavních tratích se ČD přiblížily, v některých případech i předehnaly soukromé dopravce To samé platí i u vozového parku. Historický dluh ČD v modernizaci vozidel je ale vysoký a v řádu desítek miliard. 11.9.2015 13:54
OTÁZKA: Vážený pane Sůro, vlaky ČD cestuji prakticky každý den; mám jízdní doklad IN 100% a doplatek do první vozové třídy. Souhlasím, že absence wi-fi v railjetech je největší ostuda a průšvih ČD spolu se stagnací úrovně služeb. Na druhé straně v online reportáži poukazujete na stagnaci a úbytek nočních vlaků na území ČR, ale za to do jisté míry může přístup konkurence a "otevření trhu" na Ostravu a Slovensko, což vy ve Vašich článcích podle mého názoru hodnotíte vysoce kladně a neustále toto vyzdvihujete. eprotiřečíte si tedy? Čím více dopravců na trati, tím horší rozsah služeb v okrajové časy - to je myslím logické, smutné a do budoucna to vyvolá snížení kvality cestování pro mnoho cestujících. Děkuji za Váš názor a reakci. KryštofM
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Noční vlaky objednává ministerstvo dopravy a také je platí. Proto je to také otázka na ně. Nejsou navíc jen noční vlaky na Slovensko přes Ostravu. Nemyslím si, že se nástupem konkurence nějak zásadně omezila nabídku spojů v okrajové časy. Většině cestujících se díky konkurenci výrazně zlepšilo dopravní spojení, snížily ceny a stoupla kvalita nabízených služeb. I proto počet cestujících na železnice dlouho roste. 11.9.2015 13:56
OTÁZKA: Dobrý den, připadá mi to nebo rozsah výluk shazujete na bedra ČD? Oni za zpoždění nemohou, jediným viníkem je SŽDC, která opravy realizuje a i tak je považuju za přínosné. Mějte se dobře, Pepa. Pepa
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den. Jsou i některá zpoždění, za která ČD mohou, například při poruše atd. Nemám pocit, že bych ale vinu za zpoždění házel na ČD, bohužel si lidé stále pletou, že SŽDC a ČD nejsou to samé. Výluky prostě letos jsou a zpoždění vznikají. Myslím, že ČD zvládají situaci s těmito omezeními velmi dobře. 11.9.2015 13:57
OTÁZKA: Měl jste někdy strach o své bezpečí, ať už na nádražích nebo přímo ve vlaku? Jaká byla obecně vstřícnost personálu ve vlacích? Lukáš
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Neměl. Většina personálu je určitě vstřícná a i velmi proaktivních v komunikaci během výluk. Malý příklad: když je vlak zpožděn, obchází cestující a informují je, zda na ně bude přípoj čekat, případně se snaží ještě telefonovat na dispečink, aby vlak pozdrželi. Takto mi například pozdrželi přestup v České Třebové, přitom nemuseli. Takový přístup vždy potěší. Bohužel je ale i dost průvodčích, pro které je cestující spíše obtěžujícím hmyzem než zákazníkem. Ale jak jsem píšu v reportáži, převažují kladné dojmy 11.9.2015 14:01
OTÁZKA: Nebojíte se toho, že je někde na světě kachna, která vás sleduje? Jiří Bayer
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Hlavně, že to není kačer:) 11.9.2015 14:01
OTÁZKA: Obdivuji autora, že si během těch tří dní neuhnal stres a že už zřejmě srovnal spánkový deficit :-) A teď otázka: jak to vypadá na nádražích s možností stravování, tj. jestli je možné všude nakoupit nějaké jídlo a vzít ho s sebou a jak to hlavně vypadá s dostupností v tu kterou denní (noční) hodinu? Sice se to netýká bezprostředně Českých drah, ale s cestováním to docela úzce souvisí. Díky za odpověď a díky i za fajn "repku" :-) -ava- z Liberce
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Díky:)Stravování byla nejhorší část celé cesty. Jídlo na nádražích si koupit můžete, ale většinou to jsou "lahůdky" typu bagety. Nejsem nějaký extrémní zastánce zdravé stravy, ale většina jídel na nádražích je vysloveně nezdravá. Na většině nádraží jste večer odkázáni spíše na nápojový automat, v kterém je i pár sušenek. 11.9.2015 14:03
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, mnozí jako vzor evropských železnic poukazují na Švýcarsko. Jaké tři věci by si měly české železnice (záměrně používám železnice) vzít jako vzor právě od Švýcarů a proč si to myslíte? Děkuji a přeji pěkný den Michal Paleček
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Jednotný tarif - vzájemné uznávání jízdenek mezi různými dopravci - veřejné dopravě by toto výrazně pomohlo. Vymýšlení staveb, které mají ekonomický smysl a nestavět jen kvůli vyčerpání evropských peněz - jeden příklad za všechny jsou protihlukové stěny, které v takovém rozsahu a v takové výšce jako u nás ve Švýcarsku nenajdete. Taktová doprava - i když se u nás úspěšně rozšiřuje, stále je nedostatečná. p.s. rozhodně se neinspirovat cenou jízdenek:-) 11.9.2015 14:06
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte, že jste měl reportáž lehčí díky skutečnosti, že jste nikam konkrétně nemusel dojet a že v případě rozvázání přípoje jste prostě jel jinam? Jan Kučera
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, cílem nebylo dojet do konkrétního cíle, ale projet co nejvíce vlaků. Sestavit plán na tři dny, abych neměl někde prostoje a který měl i únikové varianty, jak se vrátit k původní trase, zabralo celkem dost času. 11.9.2015 14:07
OTÁZKA: Fajn, lepší než takové ty obecné články. Co takhle příště s kolem, nebo třeba s předem stanovenými přestupními body včetně zařazení autobusu? Jan Soukup
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý nápad, díky za něj. 11.9.2015 14:07
OTÁZKA: v jakém stavu podle Vás jsou dnes nádražní restaurace? otas
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Ve velmi různém. Měl jsem ale tak málo času na přestup, že jsem jich příliš mnoho nenavštívil. Překvapilo mě ale, kolik je třeba v osm ráno už v některých restauracích lidí:-) 11.9.2015 14:08
OTÁZKA: Dobry den, jsem kazdodennim zakaznikem spolecnosti Ceske drahy a pravidelne narazim na jeden a staly neduh. Timto neduhem je rozdeleni zeleznice na dve spolecnosti: CD a SZDC. Komunikace mezi temito spolecnostmi mi idealni a ve chvili vyluky to odnaseji cestujici, kteri nejsou dobre informovani a nebo jsou informovani nepresne ne-li lzive. Setkal jste se s necim podobnym? Setkal jste se nekdy s pristupem CD, ktery byl zcela nezakaznicky? S pozdravem Jan Lebl Jan Lebl
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, zaznamenal jsem pouze rozdíl v době zpoždění, o které informovala aplikace ČD Můj vlak a nádražní rozhlas, ale nešlo o nějaký zásadní rozdíl. Zcela nezákaznický extrém jsem nezažil, ale v řadě případu bych si zákaznické služby představoval jinak:-) 11.9.2015 14:10
OTÁZKA: Nepřijde Vám, že na ČD se dost často nadává "ze zvyku", podobně jako třeba na stát? Hami
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Přijde. I proto jsem podstoupil tuto cestu. je snadné najít vždy některé vlaky, které jsou u ČD špatně. Tím ale rozhodně nechci říct, že u ČD funguje vše skvěle. 11.9.2015 14:11
OTÁZKA: znáte celkový součet zpoždění všech spojů za celou cestu fanda
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Tuto statistiku jsem si bohužel nevedl. Asi by šlo zpětně dopočítat. Největší zpoždění bylo 25 minut, zase díky zpoždění jiných vlaků jsem chytl jiné spoje. 11.9.2015 14:11
OTÁZKA: Co si myslíte o tom, že u ČD se stále jízdenka nerovná, že si sednete na sedačku? Zažil jste někdy na cestách s ČD nějaký vytížený spoj? Přibližně tři roky zpátky se mi pravidelně na trase z Bohumína do Brna stávalo, že jsem se tak tak vlezl do vagónu a musel jsem několikrát stát i na WC u dveří. Jaroslav
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Nezažil jsem, že by byl vlak úplně plný, že by lidi stáli. Ale v dopravních špičkách, tedy například ráno, jsem zažil velmi plné spoje: například ranní osobní vlak Ústí - Chomutov, tam jsem i pár lidí stojících zahlédl. 11.9.2015 14:12
OTÁZKA: Je normální, aby dráhy měly i v 21. století tak složité storno jízdenky, že ho člověk ani na popáté nepobere? U SA je to otázkou třiceti sekund, nebo jedné SMS. Jak ale stornovat u drah, to chce vysokoškolský titul skoro... Tonda Rychlík
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Neznám úplně do detailu aktuální systém ČD, ale pokud se nepletu, ČD slibovaly, že s nástupem aplikace Můj vlak toto skončí. U ČD je výhoda, že když vám ujede jeden vlak, můžete jet s tou samou jízdenkou dalším spojem. 11.9.2015 14:15

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.