iDNES.cz

Reportér Jan Sůra po třídenním testování Českých drah

Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah
velikost textu:
vydáno 11.9.2015 13:30
„České dráhy už nejsou pro smích,“ říká reportér iDNES, který od úterý do čtvrtka strávil vystřídal 45 vlaků, v nichž strávil 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2976 kilometrů. A jaké má ze služeb ČD pocity? Ptejte se on-line. Na vaše dotazy začne odpovídat ve 14:00.
OTÁZKA: jak dlouho může trvat ČD než se dostanou na kvalitu soukr. dopravců na dráze ? otas
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Je to především o lidech. Můžete zažít špatné služby u ČD i soukromého dopravce. Co se týče kvality samotného servisu, zejména na hlavních tratích se ČD přiblížily, v některých případech i předehnaly soukromé dopravce To samé platí i u vozového parku. Historický dluh ČD v modernizaci vozidel je ale vysoký a v řádu desítek miliard. 11.9.2015 13:54
OTÁZKA: Vážený pane Sůro, vlaky ČD cestuji prakticky každý den; mám jízdní doklad IN 100% a doplatek do první vozové třídy. Souhlasím, že absence wi-fi v railjetech je největší ostuda a průšvih ČD spolu se stagnací úrovně služeb. Na druhé straně v online reportáži poukazujete na stagnaci a úbytek nočních vlaků na území ČR, ale za to do jisté míry může přístup konkurence a "otevření trhu" na Ostravu a Slovensko, což vy ve Vašich článcích podle mého názoru hodnotíte vysoce kladně a neustále toto vyzdvihujete. eprotiřečíte si tedy? Čím více dopravců na trati, tím horší rozsah služeb v okrajové časy - to je myslím logické, smutné a do budoucna to vyvolá snížení kvality cestování pro mnoho cestujících. Děkuji za Váš názor a reakci. KryštofM
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Noční vlaky objednává ministerstvo dopravy a také je platí. Proto je to také otázka na ně. Nejsou navíc jen noční vlaky na Slovensko přes Ostravu. Nemyslím si, že se nástupem konkurence nějak zásadně omezila nabídku spojů v okrajové časy. Většině cestujících se díky konkurenci výrazně zlepšilo dopravní spojení, snížily ceny a stoupla kvalita nabízených služeb. I proto počet cestujících na železnice dlouho roste. 11.9.2015 13:56
OTÁZKA: Dobrý den, připadá mi to nebo rozsah výluk shazujete na bedra ČD? Oni za zpoždění nemohou, jediným viníkem je SŽDC, která opravy realizuje a i tak je považuju za přínosné. Mějte se dobře, Pepa. Pepa
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den. Jsou i některá zpoždění, za která ČD mohou, například při poruše atd. Nemám pocit, že bych ale vinu za zpoždění házel na ČD, bohužel si lidé stále pletou, že SŽDC a ČD nejsou to samé. Výluky prostě letos jsou a zpoždění vznikají. Myslím, že ČD zvládají situaci s těmito omezeními velmi dobře. 11.9.2015 13:57
OTÁZKA: Měl jste někdy strach o své bezpečí, ať už na nádražích nebo přímo ve vlaku? Jaká byla obecně vstřícnost personálu ve vlacích? Lukáš
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Neměl. Většina personálu je určitě vstřícná a i velmi proaktivních v komunikaci během výluk. Malý příklad: když je vlak zpožděn, obchází cestující a informují je, zda na ně bude přípoj čekat, případně se snaží ještě telefonovat na dispečink, aby vlak pozdrželi. Takto mi například pozdrželi přestup v České Třebové, přitom nemuseli. Takový přístup vždy potěší. Bohužel je ale i dost průvodčích, pro které je cestující spíše obtěžujícím hmyzem než zákazníkem. Ale jak jsem píšu v reportáži, převažují kladné dojmy 11.9.2015 14:01
OTÁZKA: Nebojíte se toho, že je někde na světě kachna, která vás sleduje? Jiří Bayer
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Hlavně, že to není kačer:) 11.9.2015 14:01
OTÁZKA: Obdivuji autora, že si během těch tří dní neuhnal stres a že už zřejmě srovnal spánkový deficit :-) A teď otázka: jak to vypadá na nádražích s možností stravování, tj. jestli je možné všude nakoupit nějaké jídlo a vzít ho s sebou a jak to hlavně vypadá s dostupností v tu kterou denní (noční) hodinu? Sice se to netýká bezprostředně Českých drah, ale s cestováním to docela úzce souvisí. Díky za odpověď a díky i za fajn "repku" :-) -ava- z Liberce
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Díky:)Stravování byla nejhorší část celé cesty. Jídlo na nádražích si koupit můžete, ale většinou to jsou "lahůdky" typu bagety. Nejsem nějaký extrémní zastánce zdravé stravy, ale většina jídel na nádražích je vysloveně nezdravá. Na většině nádraží jste večer odkázáni spíše na nápojový automat, v kterém je i pár sušenek. 11.9.2015 14:03
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, mnozí jako vzor evropských železnic poukazují na Švýcarsko. Jaké tři věci by si měly české železnice (záměrně používám železnice) vzít jako vzor právě od Švýcarů a proč si to myslíte? Děkuji a přeji pěkný den Michal Paleček
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Jednotný tarif - vzájemné uznávání jízdenek mezi různými dopravci - veřejné dopravě by toto výrazně pomohlo. Vymýšlení staveb, které mají ekonomický smysl a nestavět jen kvůli vyčerpání evropských peněz - jeden příklad za všechny jsou protihlukové stěny, které v takovém rozsahu a v takové výšce jako u nás ve Švýcarsku nenajdete. Taktová doprava - i když se u nás úspěšně rozšiřuje, stále je nedostatečná. p.s. rozhodně se neinspirovat cenou jízdenek:-) 11.9.2015 14:06
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte, že jste měl reportáž lehčí díky skutečnosti, že jste nikam konkrétně nemusel dojet a že v případě rozvázání přípoje jste prostě jel jinam? Jan Kučera
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, cílem nebylo dojet do konkrétního cíle, ale projet co nejvíce vlaků. Sestavit plán na tři dny, abych neměl někde prostoje a který měl i únikové varianty, jak se vrátit k původní trase, zabralo celkem dost času. 11.9.2015 14:07
OTÁZKA: Fajn, lepší než takové ty obecné články. Co takhle příště s kolem, nebo třeba s předem stanovenými přestupními body včetně zařazení autobusu? Jan Soukup
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý nápad, díky za něj. 11.9.2015 14:07
OTÁZKA: v jakém stavu podle Vás jsou dnes nádražní restaurace? otas
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Ve velmi různém. Měl jsem ale tak málo času na přestup, že jsem jich příliš mnoho nenavštívil. Překvapilo mě ale, kolik je třeba v osm ráno už v některých restauracích lidí:-) 11.9.2015 14:08
OTÁZKA: Dobry den, jsem kazdodennim zakaznikem spolecnosti Ceske drahy a pravidelne narazim na jeden a staly neduh. Timto neduhem je rozdeleni zeleznice na dve spolecnosti: CD a SZDC. Komunikace mezi temito spolecnostmi mi idealni a ve chvili vyluky to odnaseji cestujici, kteri nejsou dobre informovani a nebo jsou informovani nepresne ne-li lzive. Setkal jste se s necim podobnym? Setkal jste se nekdy s pristupem CD, ktery byl zcela nezakaznicky? S pozdravem Jan Lebl Jan Lebl
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, zaznamenal jsem pouze rozdíl v době zpoždění, o které informovala aplikace ČD Můj vlak a nádražní rozhlas, ale nešlo o nějaký zásadní rozdíl. Zcela nezákaznický extrém jsem nezažil, ale v řadě případu bych si zákaznické služby představoval jinak:-) 11.9.2015 14:10
OTÁZKA: Nepřijde Vám, že na ČD se dost často nadává "ze zvyku", podobně jako třeba na stát? Hami
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Přijde. I proto jsem podstoupil tuto cestu. je snadné najít vždy některé vlaky, které jsou u ČD špatně. Tím ale rozhodně nechci říct, že u ČD funguje vše skvěle. 11.9.2015 14:11
OTÁZKA: znáte celkový součet zpoždění všech spojů za celou cestu fanda
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Tuto statistiku jsem si bohužel nevedl. Asi by šlo zpětně dopočítat. Největší zpoždění bylo 25 minut, zase díky zpoždění jiných vlaků jsem chytl jiné spoje. 11.9.2015 14:11
OTÁZKA: Co si myslíte o tom, že u ČD se stále jízdenka nerovná, že si sednete na sedačku? Zažil jste někdy na cestách s ČD nějaký vytížený spoj? Přibližně tři roky zpátky se mi pravidelně na trase z Bohumína do Brna stávalo, že jsem se tak tak vlezl do vagónu a musel jsem několikrát stát i na WC u dveří. Jaroslav
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Nezažil jsem, že by byl vlak úplně plný, že by lidi stáli. Ale v dopravních špičkách, tedy například ráno, jsem zažil velmi plné spoje: například ranní osobní vlak Ústí - Chomutov, tam jsem i pár lidí stojících zahlédl. 11.9.2015 14:12
OTÁZKA: Je normální, aby dráhy měly i v 21. století tak složité storno jízdenky, že ho člověk ani na popáté nepobere? U SA je to otázkou třiceti sekund, nebo jedné SMS. Jak ale stornovat u drah, to chce vysokoškolský titul skoro... Tonda Rychlík
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Neznám úplně do detailu aktuální systém ČD, ale pokud se nepletu, ČD slibovaly, že s nástupem aplikace Můj vlak toto skončí. U ČD je výhoda, že když vám ujede jeden vlak, můžete jet s tou samou jízdenkou dalším spojem. 11.9.2015 14:15
OTÁZKA: Zdravím, zajímalo by mě, proč jste jezdil jen po koridorech a modernizovaných tratích, a ne po trasách, kterých je většina. Takto to vypadá jako tendenční článek zadaný ČD s cílem vyrovnat se mediálně konkurenci. Díky za odpověď. Lukáš
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Když se podíváte na trasu, kde jsem jezdil, tak zjistíte, že jsem jezdil po všech typech tratích i těch nemodernizovaných. A strávil na nich i poměrně dost času. Koridory jsem bral hlavně pro přesuny. ČD ani jiní dopravci nám žádné články nezadávají:) 11.9.2015 14:16
OTÁZKA: Co si myslíte o zastávce na znamení Kořenov-zastávka, kde vám vlak zastaví na znamení jen někdy a České dráhy tím naprosto nelogicky smazávají výhodu systému zastávek na znamení? anonym
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Neznám úplně situaci na této zastávce, abych to mohl komentovat, omlouvám se. 11.9.2015 14:16
OTÁZKA: Dobrý den, co říkáte na stav nádraží Karlovy Vary? Ostuda na lázeňské město že? Jirka
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, rozhodně to není nic k chlubení... 11.9.2015 14:17
OTÁZKA: Dobrý den, také jsem bohužel odkázán na služby ČD a co mě hodně vadí je marketingový přístup ČD k provozu Pendolína. Místo aby plnilo dopravní funkci tak se honí za pochybnými rekordy na trase Praha-Ostrava, takže nezastuvují třeba ve starnici Hranice na Moravě, kde je silný přípoj z měst jako je Vsetín, Valmez, Rožno, Půchov atd. Ve finále pak stejně někde čekají v polích a přijíždí se zpoždění. Obávám se, že Vaše 3 denní cesta nemohla postihnout všechny situace, kdy např přípoj úmyslně před nosem ujíždí např Regiojetu v přestupních stanicích. Přesto děkuji za test ČD a prosím o informaci, zda Vaše závěry zajímají i nějaké odpovědné lidi z ČD nebo ministerstva. Děkuji.VPe Václav Pechanec
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, pár lidí z ČD se mi už ozvalo, tak je to snad i zajímá. Chování dopravců Praha - Ostrava v oblasti zastavování je pro mě také trošku záhadou, nejen u ČD. 11.9.2015 14:19
OTÁZKA: Čau Honzo, v zásadě s tebou souhlasím, že služby a kvalita cestování vlakem jsou v ČR úplně někde jinde než před 5 lety. Otázkou je, jestli to samo o sobě stačí k tomu, aby lidé nechali auto v garáži a šli na vlak. Vlakem jezdím pouze občas a většinou na kratší vzdálenosti a když srovnám náklady na dopravu autem a vlakem, tak mi z toho logicky (bohužel) zase vychází auto. A to nemluvím o časové náročnosti, která je nesrovnatelná. Pro příklad moje poslední cesta vlakem: Zpáteční jízdenka pro 2 osoby, délka trasy tam a zpět 26 km, cena 93 Kč, čas potřebný na dopravu z bodu A do bodu B a zpět cca. 2 hodiny. Autem to samé pořídím za cca.50 Kč a cesta mi zabere max. 30 minut. Otázka tedy logicky zní: Proč bych měl jezdit vlakem, když je to dražší a mnohem pomalejší? To hlavní, co by mohlo lidi přesvědčit, aby ve větší míře používali hromadné dopravní prostředky bude vždycky cena. A jelikož jsou ceny takové jaké jsou, tak většinu lidí vlastnících auto cesta vlakem ani nenapadne. Miloš Kulhánek
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Ahoj Miloši, to je složitější otázka. Cestou jsem několikrát přemýšlel o tom, co by se stalo, kdyby ČD výrazně zlevnily jízdné, když 2/3 jejich příjmů tvoří stejně platba za objednané vlaky a jen třetina vybrané jízdné. Záleží hlavně na relaci, kde jezdíš. Jsou místa, kde lidé jezdí denně do práce a rozhodně ušetří, je také velká nabídka časových jízdenek. Například dojíždět každý den z Pardubic do Prahy za 19 900 Kč ročně je časově i finančně výhodnější, než jezdit každý den tuto trasu autem. A další výhoda: nemusíš řídit a sledovat, co se děje na silnici, nemluvě o tom, že je vlak statistiky mnohonásobně bezpečnější. 11.9.2015 14:23
OTÁZKA: Dobrý den, na cestě jste se také svezl nově rekonstruovaným vagónem Bdpee. Jaké z něj máte pocity? Já (a nejsem sám), pociťuji zatím z fotek spíše zklamání. Zachování původního uspořádání "čtyřek" s naprosto tragickou roztečí sedadel vagon činí naprosto nepoužitelným na důstojné cestování na delší vzdálenosti. Době okopávání si nohou a výměně trapných pohledů s neznámými spolucestujícími očividně ještě neodzvonilo (a kromě toho to následně nevyhnutelně vede k malým stolečkům a dalším nedostatkům)... Jakub Daniel
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, měl jsem z nich velmi dobrý pocit. Ale seděl jsem na čtyřce sám, takže jsem nemohl zkoumat rozteč. Stoleček by mohl být větší, to souhlasím. 11.9.2015 14:24
OTÁZKA: Dobrý den, jak se Vám líbilo v rychlíku Praha-Cheb přes ÚL. Mám na mysli např. čistotu, nejen WC. Jan Jílovec
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, sedl jsem si do jediného modernizovaného vozu, takže líbilo:)Ale když jsem si prošel koženkovou část, která tvoří většinu, tak to nebyl hezký pohled. Problém těchto starých vozů je, že i kdyby je teď leštili každý den, špína je už zašlá a vlak bude neustále vypadat špinavě 11.9.2015 14:25
OTÁZKA: Na kolik vyšla celkově tato trasa? :) Jiří
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: 3x550 za celodenní jízdenky + 35 Kč za jednu povinnou místenku do Pendolina + 30 Kč jízdenka na autobus Pelhřimov - Humpolec 11.9.2015 14:25
OTÁZKA: Zdravím,dotaz zní - ČD nejsou pro smích????? Pak sedněte ve Znojmě do vlaku a jeďte na Břeclav, či Jihlavu..... To se nasmějete Jirka
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Souhlasím, jsou trasy, kde ČD stále pro smích jsou. Proto jsem se snažil projet co nejvíce vlaků. 11.9.2015 14:26
OTÁZKA: Škoda,že jste se neprojel na trati 240 Brno - Jihlava a linkách IDS JM číslo S4 - to by jste nevěřil,že je 21.století. Ono vůbec jste vynechal linky kolem Brna. Marek Fruhvirt
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Bohužel, třeba příště. Nešlo projet opravdu vše. Brno je každopádně celkově téměř žijící železniční muzeum včetně nádraží. Je to ale věcí objednatele, tedy kraje, k jakým službám smluvně dopravce přinutí. 11.9.2015 14:28
OTÁZKA: Projížděl jste také přes Havířov? Maty
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Projížděl. 11.9.2015 14:29
OTÁZKA: Hezký den , plánujete i testování kondice soukromých dopravců jako LeoEx a SA? A následné porovnání všech drážních dopravců ? Petr Kominek
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Uvažujeme o tom. Hezký den. 11.9.2015 14:30
OTÁZKA: Jak se Vam libilo nadrazi na Vsetine? Je v pravde historickym skanzenem proti stavu z druhe svetove valky jse novy jen digitalni displej prijezdu a odjezdu. VV
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Jen jsem projížděl, ale podobných nádraží najdete v Česku bohužel více. 11.9.2015 14:30
OTÁZKA: Kde se Vám nejvíc líbilo a kde nelíbilo? :) Alena
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Překvapily mě tratě ve Zlínském kraji. Nelíbilo se mi Brno, ale to je v mém případě dlouhodobý stav:-) 11.9.2015 14:32
OTÁZKA: Dobrý den, co by jste vzkázal / doporučil ČD pro jejich zlepšení? Mgr.Martin Suchan
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den. vysvětlit svým zaměstnancům, že cestující jsou ti, co je platí. 11.9.2015 14:33
OTÁZKA: Dobrý den, během prázdnin jsem využil neomezenou jízdenku ČD na 14 dní. Pravdou je že ve více jak v 80% případech vlak nepříjel včas a občas se stalo i to že vlak nepočkal ani na spoj který ho na předešlé části trati nahrazoval v rámci nějaké té výluky. Když vezmu v potaz rostoucí kvalitu dopravních služeb, vnímáte v oblasti osobní přepravy ČD jako konkurenceschopnou? Aleš
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, myslím, že na řadě tratích konkurenceschopná je, především tam, kde došlo k výměně vozidel. Koženky příliš konkurenceschopné nejsou. 11.9.2015 14:34
OTÁZKA: Je pravda, že se uprchlíci melou do paštik? Jan
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Zkuste se poptat u výrobce:) 11.9.2015 14:35
OTÁZKA: Je skoda ze jste se nesvezl na primem spoji HK - PHA. Kombinace rychlosti vlaku a kvalitu vagonu je naprosto smrtici. Posledni kapkou je ze s prestupem pres PCE to vyjde obcas rychleji. HK
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Svezl, hned čtvrtý vlak. Ano, jedna z největších ostud, zvláště na lince, kde by mohli zcela zrušit autobusovou dopravu. 11.9.2015 14:35
OTÁZKA: Dobrý den Honzo, mrazilo Vás při průjezdu Studénkou? Chudák stanice, snad už se tu žádné neštěstí nestane... Vítek
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Doufejme, že se už nic takového nestane 11.9.2015 14:36
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, chtěl bych se Vás zeptat na srovnání kvality vlaků v Ústeckém kraji se zbytkem republiky. Jak dle Vás na tom tam u nás jsme? Přidejte třeba i srovnání s minulostí. A jaký máte názor na koženkové sedačky vs. ty modré prachovky? Děkuji za odpovědi. Zdeněk V.
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: na lince Děčín - Most - Kadaň máte moderní jednotky, v tom jste například oproti Jihomoravskému kraji a podobným trasám výrazně lépe. Na druhou stranu máte stále extrémní podíl starých vozů i na rychlících do Prahy, které jsou přitom vytěžované. Jsem zastáncem látkových potahů a jejich pravidelného čistění, nikoliv koženek 11.9.2015 14:38
OTÁZKA: Dobrý den, díky za všechny ty články a hlavně za ten nápad a odvahu do toho jít. I když se mnou v mnohém nesouhlasíte, tak v tom důležitém se snad shodneme. Já nemám nic proti výběrovým řízením na železnici, ale děsí mě že MD vůbec neřeší uznávání jízdních dokladů (nechává to jako dohodu na dopravcích) Touto cestou se vydali v Polsku a vypadá to tam tak, že každý dopravce uznává jenom to co chce. Nerad bych aby železnice v Česku takto dopadla. V jedné odpovědi níže říkáte, že bychom si měli vzít v tomto příklad ze Švýcarska. S tím naprosto souhlasím. Přitom by stačilo kdyby ministerstvo chtělo a nějaký takový univerzální tarif navrhlo. Bohužel zatím se nic neděje. Doufám, že se toho dočkáme. Přeji hezký den a ještě jednou díky. Jan Koběrský
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Vzhledem k historickým zkušenostem s ČD a jejich odboráři se obávám, že i po navržení univerzálního tarifu se najde nějaká překážka, kvůli které budou soutěže odmítat:) 11.9.2015 14:46
OTÁZKA: Jak by se Ván po té trase cestovalo s kolem,které má na zadním nosiči cyklistické brašny s oblečením a další nutnou výbavou na pěti denní cestování kolem řeky Labe?hezký den a děkuji. Miroslav Rohel
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Jak na kterých trasách. Řada modernizovaných vozů má už i oddíl pro přepravu kol. Například i podél Labe jezdí na trase 072 Kolín - Ústí řídící vozy s přezdívkou Sysel, které mají i dobrý prostor pro přepravu kol, ke kterým si můžete sednout. Jezdí myslím prakticky na všech vlacích, co tam jezdí. 11.9.2015 15:05
OTÁZKA: Díky za zajímavé články, snad si to někdo z ČD přečte. Myslíte, po této zkušenosti, že železnice má budoucnost (v dlouhodobém horizontu desítek let)? Nejsou současné investice jen bublinou, která praskne, a už se nevrátí? Vždyť na železnic platí (stejně jako v ostatní hromadné dopravě), že jedete odkud nechcete, kam nechcete, s kým nechcete a kdy nechcete. To přestává být akceptovatelné pro čím dál větší část populace. Martin Pištora
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Počet cestujících na železnici v posledních letech roste, takže bych byl optimistou. I když o přínosu některých investic silně pochybuji. 11.9.2015 15:06
OTÁZKA: Bylo to zajimave cteni. Trosku skoda, ze jste behem cesty improvizoval. Cesta ma tudiz nizsi vypovidajici hodnotu. Vetsina lidi se vlakem nevozi jen tak nazdarbuh, ale ma nejaky cil. Takze pokud nejaky spoj kvuli zpozdeni ujede, nemuze (nebo nechce) se spontanne rozhodnout, ze pojede jinam. Prinejmensim na to pravdepodobne nema jizdenku. Lukas KC
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Improvizace byla jednou. Podruhé byla až v závěru cesty, kdy mě napadla varianta, jak si cestu ještě prodloužit počtem kilometrů za stejnou dobu oproti původnímu plánu. Navíc pro mě bylo dost klíčové stihnout noční vlaky. 11.9.2015 15:07
OTÁZKA: Dobrý den, v čem by podle Vás měli České dráhy nejvíce investovat aktualně? A který vlak ČD je nejlepší? Myslíte si že kvalita cestovaní a služby ČD začinaji být jako například ve Francii nebo Německu nebo jsou od toho dost daleko? Jinak obdivuji vaší dlouhou cestu a přeji Vám hezký den. Richard
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, ČD by měly investovat hlavně tam, kde vozí nejvíce lidí a kde má železnice největší potenciál. je ostudou, že rychlíky Praha - Hradec a Praha - Ústí - Děčín (myslím ty zastavovací, ne EC), které slouží i ke každodennímu ježdění do práce tisíců lidí, obsluhují soupravy z 80. let a místo toho jezdí na spoustě relativně málo využitých tratích moderní soupravy. Nejlepší vlak? To je těžká otázka, hodně se mi zamlouvají modernizované vozy, své kouzlo mají pendolino i railjety. 11.9.2015 15:13
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, díky za sondu do práce a stavu Českých Drah. Možná by stálo ale za úvahu zkusit tento test rozšířit více na osobní a spěšné vlaky, protože podle mého názoru, alespoň tedy v Jihomoravském kraji, je stav takový, že po nasazení moderních jednotek RegioPanter se nyní objevují zpět jednotky řady 560 z počátku 70. let a "RegioPanteři" opět záhadně mizí a linku S2 obsluhují jen 2 soupravy (koncem loňského roku to bylo přesně naopak) Nechtěl byste zkusit i tuto výzvu a zdokumentovat i osobní vlaky a spěšné? U dálkových spojů je jasně vidět postup vpřed, ale v rámci regionu bych řekl, že to je zastavené na mrtvém bodu. Otakar B.
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, souhlasím, že osobních vlaků mohlo být více a zpětně vnímám jako chybu, že jsem si trošku více neužil Jižní Moravu, protože vozový park máte opravdu snad nejhorší v zemi. Ale snad si to pánové na kraji čtou:) 11.9.2015 15:21
OTÁZKA: Dobrý den pane Sůro, děkuji za váš třídenní článek, musela to být jistě dlouhá cesta. Neuškodilo by ale víc objektivity, mnohdy jste svou práci dehonestoval několika větami. Vaše inklinace k Regiojetu je dlouhodobě znatelná, což je docela škoda. Jaký máte obecně názor na českou železnici? Co si myslíte, že musí dopravci (nebo České dráhy) udělat, aby nalákali ještě více cestujících zejména z automobilů? Michal Dočkal
Redaktor Jan Sůra (na snímku) vyráží na třídenní velký test Českých drah Jan Sůra: Dobrý den, snažím se popisovat to, co vidím. RegioJet i Leo Express svým nástupem výrazně Českým drahám pomohly, aby své služby zlepšily. Není to jen o dopravcích, ale také SŽDC a ministerstvu dopravy: mít v Česku tratě, kde jsou jízdní doby vlakem lepší, než u auta. Takových v ČR moc není a vzhledem k vytrvalému odmítání vysokorychlostní železnice železniční lobby silně nasáklou do vedení SŽDC a MD jich ani příliš nepřibude. Můžete mít super služby, ale pokud cesta z Prahy do Liberce trvá vlakem dvakrát déle, než po silnici, mnoho lidí tak jezdit nebude. To jen pro příklad. 11.9.2015 15:41
zpět na osobnost