Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu

  15:15aktualizováno  15:15
Stojí naproti zuřícímu býkovi na Wall Street. Malá socha dívky z bronzu dokázala velké věci. Na festivalu v Cannes jednoznačně porazila ostatní soutěžící o prestižní ceny za reklamu a stala se jedním z historicky nejúspěšnějších děl soutěže. Ceny získal i kontroverzní spot Burger Kingu.

Fearless Girl | foto: Profimedia.cz

Radost z letošního ročníku má především agentura McCann. Její nebojácná dívka (Fearless Girl) získala hlavní cenu za kreativitu hned ve čtyřech kategoriích. Přestože, jak sám přiznal prezident poroty, toto dílo není klasickou reklamou, ale významem stojí nad ní, je globálně srozumitelné a výborně načasované.

Newyorská pobočka reklamní agentury sochu, symbolizující odhodlání žen vzít na sebe vůdčí roli ve firmách, zajišťovala pro společnost State Street Global Advisor.

Fearless Girl

Kampaň, která získala 4,6 miliardy kladných ohlasů na sociální síti Twitter, je teprve druhou kampaní v historii, která získala v soutěži čtyři ceny. Tou první byl televizní spot britského obchodního domu s luxusní módou Harvey Nichol’s s názvem Sorry, I Spent It on Myself, který vtipně karikoval sobectví (psali jsme zde). Vůbec nejvíce, celkem pět Grand Prix, získala v roce 2013 virální kampaň Dumb Ways to Die.

Oceněna byla i velmi diskutovaná kampaň amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. V patnáctivteřinovém spotu se tvůrcům podařilo aktivovat hlasem reproduktory Google Home pro ovládání chytré domácnosti.

Nikdy v historii se o reklamě Burger Kingu tolik nemluvilo. Důvodů je několik. Tvůrcům spotu se podařilo přímo a inovativně vstoupit do mnoha amerických domácností. Hláška v reklamě „OK, Google. Co je to Whopper burger?“ totiž spustila zařízení, které začalo číst popis hamburgeru z Wikipedie. „Oblíbený americký hamburger, stoprocentně z hovězího masa a bez konzervačních látek,“ hlásila zařízení aktivovaná spotem z televize.

Jenže to nebylo všechno. Lidé začali stránku internetové encyklopedie editovat a do Whopperu přidávat kyanid, děti nebo ho prezentovat jako nejhorší burger ze všech. Omluvu od Burger Kingu následně žádala i Wikipedie, která řetězec nařkla z editování hesla Whopper krátce před spuštěním reklamy.

Ve dvou kategoriích v Cannes zvítězila kampaň Boost Your Voice, která upozornila na diskriminaci některých skupin při volbách a proměnila prodejny řetězce Boost Mobile na volební místnosti.

V kategorii Film zvítězil televizní spot We’re the Superhumans televizní stanice Channel 4, který propagoval paralympiádu. V reklamě se objevuje na sto čtyřicet lidí s handicapem, kteří sportují, hrají v kapelách, pracují v nejrůznějších profesích, vychovávají děti, pilotují letadla a podobně.

Za pozornost stojí i další spoty, které získaly nejvyšší cenu ve svých kategoriích. Například australská kampaň Meet Graham, která v krátké filmové mystifikaci vytvořila člověka, jenž je schopen přežít autonehodu. Konstituce mutanta-svalovce vznikla na základě dat z automobilových nehod.

Oceněni byli i Češi. Agentura Young & Rubicam Prague si odnesla zlato a dvě stříbra za propagaci dnes již neexistujícího časopisu Newsweek.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Alcatel A5 LED
Vzácné kovy zdražují. Chytrý telefon se bez nich neobejde

Chytré telefony začíná sužovat nedostatek vzácných kovů. Díky nim je elektronika rychlejší, lehčí, silnější, odolnější nebo energeticky efektivnější. Je jich...  celý článek

Ilustrační foto
Uber vzdal cenovou válku v Rusku, chystá fúzi s místní taxislužbou

Bitevní linie na trhu alternativních taxislužeb na celém světě se překreslí. Americký Uber a ruský Yandex.Taxi se rozhodly spojit své síly a vytvořit jednu z...  celý článek

Budova společnosti Google.
Nový startup od Googlu zpřístupňuje Američanům ekologickou energii

Futuristická googlovská laboratoř „X“ vypustila další startup, který se po dvou letech osamostatnil. Tentokrát Google vsadil na ekologickou energii. Projekt s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.