Nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu

  15:15
Stojí naproti zuřícímu býkovi na Wall Street. Malá socha dívky z bronzu dokázala velké věci. Na festivalu v Cannes jednoznačně porazila ostatní soutěžící o prestižní ceny za reklamu a stala se jedním z historicky nejúspěšnějších děl soutěže. Ceny získal i kontroverzní spot Burger Kingu.

Fearless Girl | foto: Profimedia.cz

Radost z letošního ročníku má především agentura McCann. Její nebojácná dívka (Fearless Girl) získala hlavní cenu za kreativitu hned ve čtyřech kategoriích. Přestože, jak sám přiznal prezident poroty, toto dílo není klasickou reklamou, ale významem stojí nad ní, je globálně srozumitelné a výborně načasované.

Newyorská pobočka reklamní agentury sochu, symbolizující odhodlání žen vzít na sebe vůdčí roli ve firmách, zajišťovala pro společnost State Street Global Advisor.

Fearless Girl

Kampaň, která získala 4,6 miliardy kladných ohlasů na sociální síti Twitter, je teprve druhou kampaní v historii, která získala v soutěži čtyři ceny. Tou první byl televizní spot britského obchodního domu s luxusní módou Harvey Nichol’s s názvem Sorry, I Spent It on Myself, který vtipně karikoval sobectví (psali jsme zde). Vůbec nejvíce, celkem pět Grand Prix, získala v roce 2013 virální kampaň Dumb Ways to Die.

Oceněna byla i velmi diskutovaná kampaň amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. V patnáctivteřinovém spotu se tvůrcům podařilo aktivovat hlasem reproduktory Google Home pro ovládání chytré domácnosti.

Nikdy v historii se o reklamě Burger Kingu tolik nemluvilo. Důvodů je několik. Tvůrcům spotu se podařilo přímo a inovativně vstoupit do mnoha amerických domácností. Hláška v reklamě „OK, Google. Co je to Whopper burger?“ totiž spustila zařízení, které začalo číst popis hamburgeru z Wikipedie. „Oblíbený americký hamburger, stoprocentně z hovězího masa a bez konzervačních látek,“ hlásila zařízení aktivovaná spotem z televize.

Jenže to nebylo všechno. Lidé začali stránku internetové encyklopedie editovat a do Whopperu přidávat kyanid, děti nebo ho prezentovat jako nejhorší burger ze všech. Omluvu od Burger Kingu následně žádala i Wikipedie, která řetězec nařkla z editování hesla Whopper krátce před spuštěním reklamy.

Ve dvou kategoriích v Cannes zvítězila kampaň Boost Your Voice, která upozornila na diskriminaci některých skupin při volbách a proměnila prodejny řetězce Boost Mobile na volební místnosti.

V kategorii Film zvítězil televizní spot We’re the Superhumans televizní stanice Channel 4, který propagoval paralympiádu. V reklamě se objevuje na sto čtyřicet lidí s handicapem, kteří sportují, hrají v kapelách, pracují v nejrůznějších profesích, vychovávají děti, pilotují letadla a podobně.

Za pozornost stojí i další spoty, které získaly nejvyšší cenu ve svých kategoriích. Například australská kampaň Meet Graham, která v krátké filmové mystifikaci vytvořila člověka, jenž je schopen přežít autonehodu. Konstituce mutanta-svalovce vznikla na základě dat z automobilových nehod.

Oceněni byli i Češi. Agentura Young & Rubicam Prague si odnesla zlato a dvě stříbra za propagaci dnes již neexistujícího časopisu Newsweek.

Autor:
  • Nejčtenější

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

16. března 2024

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě...

Výrazně zpomalte rychlovlaky, vzkazují obce k nové trati. A koleje chtějí skrýt

12. března 2024

Postavte rychlotrať v tubusu, a nebo na ní výrazně snižte rychlost. Tak by se daly zjednodušeně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pořád Big Mac, ale už spíše Big Tech. Co ukázal výpadek u fastfoodového obra

16. března 2024

Když McDonald’s ve 40. letech minulého století poprvé otvíral, zákazníci vybírali menu z papírových...

Soláry, kam se podíváš. Elektrárnám dochází místo, musí být kreativní

17. března 2024  10:52

Elektřina ze slunce bude podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) v příštích několika...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce

13. března 2024  13:48

Nápojářská skupina Kofola po devíti letech sáhla k úpravě loga. Ikonický lísteček lékořice na svých...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Japonsko už nemá záporné úroky. Centrální banka po 17 letech zvýšila úrokovou sazbu

19. března 2024  6:37

Japonská centrální banka v úterý dle očekávání jako poslední na světě upustila od záporných úroků....

Cena elektřiny bude příští rok nižší než letos, říká analytik Matoušek

19. března 2024

Premium Dobrá zpráva: v příštím roce bude celková cena elektřiny nižší než v tomto roce. Ta méně dobrá zní,...

Irové svolili k nemyslitelnému. Na trh začali dodávat whiskey s příchutěmi

19. března 2024

Ochucené whisky vyrábějí palírny ve Spojených státech i Kanadě již několik desítek let a nejsou tak...

Musk přiznal užívání ketaminu. Je v zájmu investorů, abych pokračoval, tvrdí

18. března 2024  21:48

Miliardář Elon Musk v rozhovoru s bývalým moderátorem CNN Donem Lemonem přiznal, že užívá ketamin....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...