Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Řetězec Hornbach míří na internet. Předběhly ho ale velké e-shopy

  12:31aktualizováno  12:31
Řetězec s potřebami pro kutily Hornbach otevřel tento týden svou desátou prodejnu v Česku. Spolu s ní spustil i prodej zboží přes internet. Potřeby pro dům a zahradu byly posledním odvětvím, kde online prodej zatím příliš nefungoval. Řetězce mezitím předběhly klasické e-shopy.

V Plzni bude v květnu otevřen největší český hobymarket Hornbach | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Hornbach spustil svůj e-shop tento týden spolu s otevřením desáté prodejny v Česku ve Velké Chuchli. Na internetu zatím nabízí ani ne desetinu svého sortimentu. Nabídka čítá deset tisíc položek, přičemž v kamenných prodejnách nabízí až 120 tisíc produktů.

Podle šéfa řetězce, který rodinný podnik řídí už v páté generaci, Albrechta Hornbacha jde však o odvětví, které se velmi rychle rozvíjí a směřuje do něj většina investic společnosti. „V Česku je to zatím relativně malá záležitost, i co se týče sortimentu. Permanentně však roste,“ říká Hornbach v exkluzivním rozhovoru pro MF DNES.

V domovském Německu společnost spustila e-shop už před šesti lety a podle Hornbacha doručuje až do domu i velmi objemné a těžké objednávky.

„V Německu, kde už prodáváme přes internet šest let, umíme doručit zákazníkům i velmi těžké a objemné věci. To třeba nedokáže ani Amazon, ten si poradí jen s tím, co se jim vejde do auta,“ srovnává Hornbach s lídrem mezi internetovými obchody.

Řada velkých hobby řetězců v Česku prodej přes internet dosud nenabízí. On-line prodává třeba Mountfield. Na stránkách řetězce OBI si lze zboží pouze rezervovat a vyzvednout na prodejně. Bauhaus ani Globus Baumarkt svůj sortiment přes internet dosud neprodávají.

Jde přitom o lukrativní odvětví. V hobbymarketech Češi každoročně utratí přes 30 miliard korun. A část trhu jim už sebrali velcí, čistě internetoví prodejci.

„Segment hobby má na internetu velký potenciál. Stále je zde ohromný prostor pro rozšiřování sortimentu o produkty, které se zatím online neprodávají, a oboru nahrává i nepřítomnost velkých kamenných hráčů. Očekáváme, že segment hobby poroste na internetu v příštích letech až dvojnásobnou rychlostí než e-commerce jako celek,“ míní Michala Gregorová z Mall.cz.

Konkurenční Alza.cz odstartovala s kategorií pro dům a zahradu před dvěma lety a podle tiskové mluvčí Denisy Dlabové rostou prodeje meziročně o stovky procent.

Hornbach leták

Nakupujete rádi v prodejnách Hornbach?

Aktuální leták Hornbach a všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz.

S námi najdete i nejbližší prodejny Hornbach.

„Segment Hobby a zahrada patří z pohledu prodejů mezi nejrychleji rostoucí kategorii, má velký potenciál. Kromě produktů, které jsou prodejně úspěšné po celý rok, jako například nářadí pro dílnu a zahradu, bojlery nebo kompresory, rostou skokově v daném ročním období sezónní produkty. Stačí náznak jarního počasí a pozorujeme nástup prodejů sekaček, kultivátorů nebo vertikutátorů. Spolu s tím roste i prodej příslušenství a doplňků,“ říká Dlabová.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Slovenské křupky značky Trudi obsahovaly nebezpečná azobarviva.
Pozor na dětské křupky. Inspektoři v nich našli nebezpečná azobarviva

Hned tři druhy nepovolených syntetických azobarviv odhalila Státní zemědělská a potravinářská inspekce v kukuřičných křupkách pro děti. Konkrétně se jednalo o...  celý článek

Pivo (ilustrační foto)
Test výčepních piv: laikům chutnala piva, která experti odsoudili

Dvanáct druhů výčepních piv ze sudů testovaly dvě poroty: odborná a laická. U laiků zvítězil Primátor, u expertů piva velkých značek. Běžní konzumenti celkově...  celý článek

Youtuberka Carrie Kirsten objímá vůz BMW.
Youtuber není Horst Fuchs. Většina českých firem to ještě nechápe

Youtubeři jsou svérázný reklamní kanál a čeští inzerenti se s nimi ještě podle specializovaných agentur nenaučili pracovat. Když se potom potkají nemístné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.