Prodejní plocha hypermarketu Tesco v pražských Letňanech se během necelých tří měsíců smrskla z původních 11 tisíc metrů čtverečních na osm tisíc. Přibyly dva vstupy, z nichž jeden vede přímo do prodejny s módou značky F&F, kterou řetězec vlastní.
Oddělení s oděvy má vlastní pokladnu a zákazník toužící pouze po oblečení tak nemusí procházet celým potravinovým sortimentem a stát frontu s lidmi s nákupními koši plnými jídla. „Je to nový model obchodu v obchodě. Jinde jsou prodejny F&F buď samostatně, nebo integrované do prodejen Tesco,“ popisuje novinku Květuše Chmelíková, ředitelka letňanského centra.
Řetězec v prodejně na okraji Prahy testuje nový koncept hypermarketu a pokud uspěje, mohl by se rozšířit do dalších prodejen nejen v Česku, ale i dalších evropských i mimoevropských zemích. „Vybrali jsme tento obchod, který je v úspěšné obchodním centru, který byl ale větší, než zákazníci potřebovali,“ uvedl generální ředitel Tesco ČR David Morris. I přes menší plochu se po modernizaci rozšířil sortiment o zhruba tisíc položek.
Tesco letákyNavštěvujete rádi |
Vedle nové koncepce prodeje módy je součástí prodejní plochy také květinářství s profesionální floristikou, cukrárna nebo dětský koutek. V nejbližší době by měla přibýt i možnost osobního odběru potravin objednaných přes internet na čerpací stanici.
Jak vysoká byla investice do modernizace prodejny ani s jakou návratností společnost počítá, nechce Morris s odkazem na obchodní tajemství prozradit. Podle něj se však novinka již projevila v rostoucím počtu zákazníků. K vyhodnocení, zda se projekt osvědčil a jestli se tedy bude zavádět i v jiných lokalitách, by mělo dojít zhruba za tři měsíce.