Na předvánoční trh vtrhne jedenáctistupňové pivo Vratislavický ležák a stejně alkoholický tmavý Kapucín. I s nostalgickými etiketami, které pivaře vrátí do 70. a 80. let minulého století. Lidé pivo dostanou v řadě menších obchodů i v supermarketech.
"Zatím je to zkouška, ale lidé naše pivo v obchodech určitě potkají. Etiket je asi padesát tisíc," nastínil ředitel vratislavického pivovaru Petr Hostaš. Pivovar chce staronovými etiketami připomenout svoji historii. Současný Konrad sice vaří pivo 12 let, ve Vratislavicích si ale letos připomínají 140letou tradici vaření piva.
Na etiketě Vratislavického ležáku je vyobrazen Ještěd ještě bez Hubáčkova hotelu s vysílačem. Tmavého Kapucína zase zdobí mnich a etiketa je vyvedena v tmavě hnědé barvě.
"Etikety jsme museli trochu upravit, nemohli jsme tam dát původní cenu koruna padesát. Byla to ale vyhlášená piva, třeba svátky bez tmavého piva Kapucín si snad ani nešlo představit a málokdo ví, že se původní receptura používá i dnes při výrobě tmavého piva Konrad," uvedl Pavel Regner z vratislavického pivovaru.
Ve Vratislavicích čekají, jaké budou reakce zákazníků. "Věříme, že si k Vratislavickému ležáku lidé cestu najdou. Je tu teď silná generace čtyřicátníků, kteří ta piva zažili," dodal Regner.
Současní vlastníci pivovar koupili na konci 90. let minulého století poté, co ho Pražské pivovary zavřely. Firma si také ponechala původní značku piva Vratislav, a noví vlastníci vratislavického pivovaru tak museli najít jiný název.
Spousta zákazníků si však cestu k nové značce, kterou navíc mnozí mylně spojují s nacistou Konradem Henleinem, nenašla. Jméno přitom odkazuje ke knížeti Konradovi, nástupci knížete Vratislava. A právě zákazníky, kterým označení vadí, by podle Hostaše mohly staronové retroetikety oslovit.
V nabídce by měla piva zůstat celoročně. "Na Vánoce s tím začneme, tak jako jsme začali třeba s dvanáctkou, a teď se vaří už deset let," poznamenal Hostaš. Nevyloučil, že retroetikety postupně vytlačí původní etikety s Konradem. "Bude záležet na zákaznících," poznamenal.