Do retro obalů se převléklo téměř padesát výrobků potravin, nápojů a drogistického zboží. Vykřesat v hlavách zákazníků vzpomínky na šedivé doby socialismu může například toaletní mýdlo Šeřík, Metro dezert, zubní gel Odol, voda po holení Pitralon, mléko v sáčku, Ledňáček a mnoho dalších produktů.
„Všechny obaly nejsou autentické retro. Pokud to však bylo technologicky možné, vyrobilo se retro složení výrobku i s obalem. Snažili jsme se přiblížit minulosti,“ popsala mluvčí Lidlu Jitka Vrbová. Autentickou chuť podle ní mají mít například některé salámy.
Fotogalerie |
„Nebylo jednoduché vše domluvit a vyrobit na míru,“ dodala mluvčí s tím, že celá akce zabrala několik měsíců. Kampaň potrvá jen do konce týdne jako ostatní tematické kampaně, které řetězec pořádá. Přesto si řetězec objednal u výrobců statisíce kusů potravin a drogerie v retro obalech.
Akce běží teprve druhý den, některé retro produkty se ale už teď těžko shánějí. Vyprodaný je v některých prodejnách podle zjištění iDNES.cz například jelení lůj a mýdlo s jelenem. Také mléko v sáčku budí u zákazníků velký zájem. „Mléko v pytlíku bylo hrozné, hned se píchlo,“ vzpomíná pamětnice.
Letáky LidlNakupujete rádi v prodejnách Lidl? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz. |
Lidl si speciální výrobu mléka musel objednat až na Slovensku u mlékárny Milsy, která stále technologii plnění do sáčků využívá. „Z naší strany nebyla výroba ničím výjimečná, protože sáčkové balení čerstvého mléka máme jako jedna z posledních mlékáren,“ sdělil iDNES.cz předseda představenstva Stanislav Voskár.
Uvítali byste obnovení prodeje mléka v sáčcích i mimo speciální akce?
Do akce se zapojily desítky výrobců. Například společnost Hamé představila retro Znojemské okurky, paštiku Májka a Luncheon Meat. „Upravili jsme jen etikety, receptury některých našich výrobků jsou po desetiletí stejné,“ popsal mluvčí Petr Kopáček. „Je vidět, že retro funguje,“ dodal s tím, že čísla o prodejích ještě nejsou k dispozici.