Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kolo Favorit vstává z hrobu. Podnikatel chystá i módní značku

  9:10aktualizováno  9:10
Slovenský podnikatel Richard Galovič oprášil zašlou značku jízdních kol Favorit. Podobně jako za socialismu nejsou tato kola pro každého. V základní verzi stojí přes 55 tisíc korun. Nový Favorit má ambice vyjet i na zahraniční trhy a vybudovat módní značku Favorit Fashion.

Richard Galoviš s jedním z nových Favoritu. | foto: Favorit

Na kola, kterých bylo v době socialismu nedostatek, se sestavovaly pořadníky. Měla úspěch i v zahraničí, kam se většina produkce vyvážela. Touto cestou by rád šel i nový Favorit, který vzkřísila firma slovenského podnikatele Richarda Galoviče Favorit Czechoslovakia.

Nová kola se kromě značky drží částečně i designu, mají však moderní technologie. Jsou vybaveny rámem z uhlíkových vláken, místo řetězu mají řemen a najdeme na nich i moderní elektroniku. Bicykly se vyrábí na zakázku a podle výrobce cílí na elity. Mezi prvními zákazníky jsou údajně například majitelé firem, umělci, právníci nebo sportovci. Kolo stojí v základní variantě 55 700 korun a s elektronickým řazením 92 tisíc.

Fotogalerie

Podle Galoviče jsou však ceny nastaveny nízko. „Nejde to vyrobit levněji, pokud nejdete asijskou cestou,“ říká s tím, že cena zahrnuje náklady na vývoj, výrobu, konstrukci, testování i marketing. A dodává, že ani za socialismu nebylo kolo Favorit určeno obyčejným lidem. „Bylo vždy exkluzivním kolem, snem a objektem touhy pro celý národ. Stálo až trojnásobek průměrné mzdy. Prodávalo se od 1 700 do 4 500 korun, zatímco platy byly od 900 do 2 500 Kčs,“ říká.

S jejich prodejem firma začala před měsícem a zatím se to daří. Podle Galoviče se prodaly desítky kol, některá z nich zamířila za zákazníky do USA, Německa i Norska. „Je to podnikatelský záměr. Plánujeme vstup na zahraniční trhy. Máme ekonomiku postavenou na reálných základech a potřebujeme vydělávat,“ uvedl podnikatel. Favorit ale nechce zůstat jen u kol, má například ambice vykročit i do světa módy.

„Budujeme okolo značky celý ekosystém. Pracujeme na módní značce Favorit Fashion, organizování eventů, nebo na konceptu Favorit Café. Testujeme i celou škálu jiných kol, které bychom mohli uvést na trh,“ popsal. Značku Favorit koupil v roce 2011, tedy čtyři roky poté, co skončila v konkurzu.

Je pro vás základní cena 55 700 Kč za novou verzi kola Favorit přiměřená?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 1. května 2015. Anketa je uzavřena.

Ne 4600
Ano 666
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr financí Andrej Babiš před jednáním vlády
Babiš si pronajímal na ministerstvu špeluňku, skladoval tam knihy o sobě

Bývalý ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš si v budově ministerstva financí v době svého ministrování pronajímal jednu z menších místností. Za pronájem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nový zákon o hazardu měl zkrotit automaty, těch ale naopak přibylo

Po půl roce platnosti nového zákona o hazardu zatím automatů neubylo, ale naopak přibylo. Tvrdí to česká pobočka Transparency International a sdružení Občané...  celý článek

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová
Zpožděný systém pro veřejné zakázky bude povinný až od příštího léta

Používání Národního elektronického nástroje (NEN) pro zadávání veřejných zakázek bude povinné od 1. července příštího roku, rozhodla vláda. Ministři tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.