Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kolo Favorit vstává z hrobu. Podnikatel chystá i módní značku

  9:10aktualizováno  9:10
Slovenský podnikatel Richard Galovič oprášil zašlou značku jízdních kol Favorit. Podobně jako za socialismu nejsou tato kola pro každého. V základní verzi stojí přes 55 tisíc korun. Nový Favorit má ambice vyjet i na zahraniční trhy a vybudovat módní značku Favorit Fashion.

Richard Galoviš s jedním z nových Favoritu. | foto: Favorit

Na kola, kterých bylo v době socialismu nedostatek, se sestavovaly pořadníky. Měla úspěch i v zahraničí, kam se většina produkce vyvážela. Touto cestou by rád šel i nový Favorit, který vzkřísila firma slovenského podnikatele Richarda Galoviče Favorit Czechoslovakia.

Nová kola se kromě značky drží částečně i designu, mají však moderní technologie. Jsou vybaveny rámem z uhlíkových vláken, místo řetězu mají řemen a najdeme na nich i moderní elektroniku. Bicykly se vyrábí na zakázku a podle výrobce cílí na elity. Mezi prvními zákazníky jsou údajně například majitelé firem, umělci, právníci nebo sportovci. Kolo stojí v základní variantě 55 700 korun a s elektronickým řazením 92 tisíc.

Fotogalerie

Podle Galoviče jsou však ceny nastaveny nízko. „Nejde to vyrobit levněji, pokud nejdete asijskou cestou,“ říká s tím, že cena zahrnuje náklady na vývoj, výrobu, konstrukci, testování i marketing. A dodává, že ani za socialismu nebylo kolo Favorit určeno obyčejným lidem. „Bylo vždy exkluzivním kolem, snem a objektem touhy pro celý národ. Stálo až trojnásobek průměrné mzdy. Prodávalo se od 1 700 do 4 500 korun, zatímco platy byly od 900 do 2 500 Kčs,“ říká.

S jejich prodejem firma začala před měsícem a zatím se to daří. Podle Galoviče se prodaly desítky kol, některá z nich zamířila za zákazníky do USA, Německa i Norska. „Je to podnikatelský záměr. Plánujeme vstup na zahraniční trhy. Máme ekonomiku postavenou na reálných základech a potřebujeme vydělávat,“ uvedl podnikatel. Favorit ale nechce zůstat jen u kol, má například ambice vykročit i do světa módy.

„Budujeme okolo značky celý ekosystém. Pracujeme na módní značce Favorit Fashion, organizování eventů, nebo na konceptu Favorit Café. Testujeme i celou škálu jiných kol, které bychom mohli uvést na trh,“ popsal. Značku Favorit koupil v roce 2011, tedy čtyři roky poté, co skončila v konkurzu.

Je pro vás základní cena 55 700 Kč za novou verzi kola Favorit přiměřená?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 1. května 2015. Anketa je uzavřena.

Ne 4600
Ano 666
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Příliš výjimek a chyby úředníků, kritizuje NKÚ správu daní z příjmů

Správa daně z příjmů fyzických osob je nepřehledná a složitá pro plátce i úřady. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky v...  celý článek

Příbram - Dlouhá Lhota, domovské letiště Jiřího Pruši shora.
Komu budou patřit malá letiště? Spor o příbramské o tom rozhodne

Nejvyšší správní soud v Brně odložil klíčové rozhodnutí v kauze letiště Příbram, které je precedentem pro desítky dalších letišť v České republice. Budou česká...  celý článek

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.