Na kola, kterých bylo v době socialismu nedostatek, se sestavovaly pořadníky. Měla úspěch i v zahraničí, kam se většina produkce vyvážela. Touto cestou by rád šel i nový Favorit, který vzkřísila firma slovenského podnikatele Richarda Galoviče Favorit Czechoslovakia.
Nová kola se kromě značky drží částečně i designu, mají však moderní technologie. Jsou vybaveny rámem z uhlíkových vláken, místo řetězu mají řemen a najdeme na nich i moderní elektroniku. Bicykly se vyrábí na zakázku a podle výrobce cílí na elity. Mezi prvními zákazníky jsou údajně například majitelé firem, umělci, právníci nebo sportovci. Kolo stojí v základní variantě 55 700 korun a s elektronickým řazením 92 tisíc.
Podle Galoviče jsou však ceny nastaveny nízko. „Nejde to vyrobit levněji, pokud nejdete asijskou cestou,“ říká s tím, že cena zahrnuje náklady na vývoj, výrobu, konstrukci, testování i marketing. A dodává, že ani za socialismu nebylo kolo Favorit určeno obyčejným lidem. „Bylo vždy exkluzivním kolem, snem a objektem touhy pro celý národ. Stálo až trojnásobek průměrné mzdy. Prodávalo se od 1 700 do 4 500 korun, zatímco platy byly od 900 do 2 500 Kčs,“ říká.
S jejich prodejem firma začala před měsícem a zatím se to daří. Podle Galoviče se prodaly desítky kol, některá z nich zamířila za zákazníky do USA, Německa i Norska. „Je to podnikatelský záměr. Plánujeme vstup na zahraniční trhy. Máme ekonomiku postavenou na reálných základech a potřebujeme vydělávat,“ uvedl podnikatel. Favorit ale nechce zůstat jen u kol, má například ambice vykročit i do světa módy.
„Budujeme okolo značky celý ekosystém. Pracujeme na módní značce Favorit Fashion, organizování eventů, nebo na konceptu Favorit Café. Testujeme i celou škálu jiných kol, které bychom mohli uvést na trh,“ popsal. Značku Favorit koupil v roce 2011, tedy čtyři roky poté, co skončila v konkurzu.