Motoristé od pondělí jezdí po novém úseku dálnice D1 od Hulína do Říkovic.

Motoristé od pondělí jezdí po novém úseku dálnice D1 od Hulína do Říkovic. | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Řidiči vjeli na nový úsek dálnice D1 u Hulína. Přiblížili se Přerovu

  • 130
Dálnice D1 se protáhla o sedm kilometrů. Na úseku z Hulína na Kroměřížsku do Říkovic na Přerovsku se nachází i největší mimoúrovňová křižovatka v Česku. D1 tak už chybí posledních 24 km kolem Přerova.
Nový úsek dálnice D1 mezi Hulínem a Říkovicemi
Otevření nového úseku dálnice D1 mezi Hulínem a Říkovicemi
Nový úsek dálnice D1 mezi Hulínem a Říkovicemi

Politici, stavitelé i investor Ředitelství silnic a dálnic otevřeli nový úsek v pondělí hodinu po poledni. Motoristům na Moravě urychlí cestování směrem na Přerov a Olomouc, ale i napojení na dálnici na Ostravu.

Na nový úsek D1 se řidiči dostanou z největší tuzemské mimoúrovňové křižovatky zvané Moravská, kde se setkávají s dálnicí i rychlostní silnice R49 a R55. Úsek od Hulína je součástí stavby Kroměříž-východ - Říkovice. Její část do Hulína motoristé využívají od zimy.

Nový úsek dálnice D1 mezi Hulínem a Říkovicemi, kde se nachází mimoúrovňová
Nový úsek dálnice D1 mezi Hulínem a Říkovicemi, kde se nachází mimoúrovňová...
Nový úsek dálnice D1 mezi Hulínem a Říkovicemi
Nový úsek dálnice D1 mezi Hulínem a Říkovicemi otevřel premiér Petr Nečas.

Díky novému úseku Hulín - Říkovice se zlepšilo i spojení na Zlín a Břeclav přes silnici R55. A až bude dokončena silnice R49, budou motoristé pohodlně cestovat i ve směru na Zlín a Slovensko.

"Stavba dálnice D1 je priorita. Věřím, že nový úsek přispěje ke spokojenosti měst a obcí, které trpěly hustou dopravou, ale i ke spokojenosti řidičů," uvedl premiér Petr Nečas, jenž osobně přijel na slavnostní otevření nové části dálnice.

"Kromě toho se zlepšuje i napojení zlínského regionu, ze kterého pocházím," chválil Nečas zprovoznění dalšího úseku D1.

Dokončený úsek dálnice D1 z Hulína do Říkovic

Stavba celé části dálnice od Kroměříže po Říkovice začala v dubnu 2008. Kvůli nepříznivému počasí se zpozdila, investor mohl v prosinci roku 2010 otevřít jen část D1, a to v prvním úseku Kroměříž-východ - Hulín. V celém úseku, který měří 11 kilometrů, stálo vybudování dálnice téměř pět miliard. Napojením Zlínského kraje na dálniční síť se například cesta z Kroměříže do Brna zkrátila na polovinu.

K dokončení celé D1 chybí kilometry na Přerovsku

Ředitelství silnic a dálnic se stavbou D1 snaží propojit průmyslové oblasti Česka od Prahy přes Brno, Olomoucko až do Ostravy.

Dálnice na střední Moravě nyní končí ve směru od Brna u Říkovic a ve směru od Ostravy u Lipníka nad Bečvou. Měří 346 kilometrů. K tomu, aby dálnice D1 byla definitivně dokončená a vedla z Prahy přes Brno a Ostravu do Polska, zbývá dokončit 24 kilometrů v okolí Přerova.

Stát chce do roku 2015 postavit ještě úsek z Přerova do Lipníka nad Bečvou. Jenže se zbývajícím úsekem z Přerova do Říkovic se zatím nepočítá. V této části nejsou vykoupené pozemky a chybí stavební povolení.

,