Na téměř sedmikilometrovém úseku vzniklo deset mostů - sedm dálničních a tři nadjezdy. Stavba zahrnuje také jednu mimoúrovňovou křižovatku, tři protihlukové stěny, řadu přeložek polních cest, úpravy vodních toků a zeleně.
Součástí stavby je i suchý poldr, který bude zadržovat dešťovou vodu z dálniční kanalizace při silnějších srážkách a bude chránit vodní toky k obci Nemyšl.
"Úsek bude nyní poprvé veden jako skutečná dálnice," uvedla pro iDNES.cz mluvčí Jihočeského kraje Maria Ptáčková.
Dosud na úsecích kvůli malé dálce platilo omezení rychlosti na 90 kilometrů v hodině.
Osobní automobily za užívání dálnice platit nebudou, budou na něm ale mýtné brány. Pouze první úsek dálnice z roku 1991 zatím nebude zařazen mezi dálniční stavby.