Stavba takzvané táborské části dálnice přišla zhruba na 1,5 miliardy korun.
Motoristům, kteří za využití stávajících úseků zatím neplatí, začala nová komunikace sloužit okamžitě. Dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic bude měřit 140 kilometrů a přijde zhruba na 24 miliard korun.
S jejím dokončením se počítá v roce 2010. Podle jihočeského hejtmana Jana Zahradníka, který se o dostavbu dálnice a rychlostní silnice R4 zasazuje, je ale tento termín nereálný. Pro letošní rok uvolnil stát na výstavbu dálnice zhruba 400 milionů korun, potřeba by však bylo více než dvakrát tolik.
"Doufám, že slova o přednosti a prioritě D3 budou naplněna. Kdyby dálnice byla postavena do deseti let, pak bych byl skutečně spokojen," řekl před slavnostním přestřižením pásky Zahradník.
Jeho slova potvrzuje i senátor Pavel Eybert, jenž je zároveň předsedou Sdružení pro výstavbu D3 a R4. Jak již dříve uvedl, podobným tempem by nová dálnice mohla stát nejdříve za 100 let.
Stavba téměř půl kilometru dlouhého mostu u Čekanic začala v únoru 2003. Práce tam měly skončit již koncem loňského roku. Nový most za více než čtvrt miliardy korun vytváří jen levou polovinu čtyřproudé dálnice.
Jeho pravá část stojí už od roku 1994. Navazuje na něj silnice, která přišla na 44 milionů korun. Končí napojením na stávající čtyřproudý obchvat Tábora.