V noci uvidíte robota Knightscope K5 z dálky

V noci uvidíte robota Knightscope K5 z dálky | foto: Knightscope

Bankéře do tří let nahradí roboti. Klient prý bude mít víc osobní péče

  • 10
Umělá inteligence bude během tří let prvním zástupcem banky, na nějž zákazníci při péči o své finance narazí. Tvrdí to průzkum poradenské firmy Accenture. Čtyři z pěti bankéřů věří, že roboti budou znamenat revoluci ve způsobu, jakým banky sbírají informace i jak komunikují se svými klienty.

Umělá inteligence - technologie, která stojí za auty bez řidiče, drony nebo softwarem na rozpoznávání hlasu - se stane klíčovou i ve finančním světě. Spolu s dalšími „fintech“ inovacemi, jako je třeba blockchain používaný virtuální měnou bitcoin, změní v následujících letech tvář bankovnictví.

Studie Banking Technology Vision 2017 společnosti Accenture, která k tomuto závěru došla, čerpala z výpovědí 600 top bankéřů a téma konzultovala i s vědci a experty z oboru, píše CNBC.

Šéf České spořitelny: Digitální revoluce bude hluboká a přijde rychle

Více než tři čtvrtiny respondentů průzkumu si myslí, že díky robotům se zjednoduší uživatelské prostředí, což bankám umožní vytvořit lepší „lidskou“ zákaznickou zkušenost.

„Obrovským paradoxem je, že si lidé myslí, že kvůli technologiím bude bankovnictví čím dál víc zautomatizované a méně personalizované. Ve skutečnosti ale bude o dost víc zaměřené na jednotlivé klienty,“ podotýká spoluautor studie Alan McIntyre.

„Lidé budou mít pocit, že je banka zná o moc lépe. Umělá inteligence v bankovnictví v mnoha ohledech dá zákazníkům znovu pocit, který měli, když tu pracovalo víc lidí,“ doplnil.

Na soukromí záleží

Jako hlavní výhodu využití robotické inteligence v uživatelském rozhraní považuje 60 procent oslovených možnost provádět datové analýzy. Naopak mezi největšími výzvami bylo zachování soukromí dat. Problémem by také mohlo být to, že mnoho lidí v bankovnictví stále preferuje kontakt s člověkem.

Studie také tvrdí, že zatímco počet lidských kontaktů na bankovních pobočkách nebo po telefonu klesá a bude klesat dál, kvalita a důležitost kontaktu s živým člověkem vzrostou.

„Roboti“ berou místa už i právníkům. Smlouvy kontrolují rychleji a lépe

„A co z toho budou mít bankéři? Přístup k mnohem lepším informacím, což jim umožní líp porozumět našim potřebám, a dávat tak lepší rady,“ míní McIntyre.

Finanční poradenství je považováno za jednu z oblastí, kam je pro technologické inovace obtížné proniknout.

„Bankovní poradenství je velmi nákladné. Umělá inteligence může pomoct řídit data a „změřit“ poradenství dosud nevídaným způsobem,“ říká vysoce postavený manažer Deutsche Bank Roberto Mancone.