Reklama s vnadnou blondýnou a převrácenými zákazy vyvolala na Slovensku...

Reklama s vnadnou blondýnou a převrácenými zákazy vyvolala na Slovensku vzrušenou debatu. | foto: Barrock

Rockový klub, který rozhněval Slováky kampaní s blondýnou, míří do Prahy

  • 48
V první polovině září otevře na Václavském náměstí nový třípatrový rockový klub Barrock, za kterým stojí slovenský podnikatel Peter Štecko. Ten chce v Česku zopakovat model, který se osvědčil v Bratislavě, a to včetně kontroverzní reklamní kampaně.

„Autentický, hlučný, zpocený, takový, jaký rock je,“ popisuje restauratér Peter Štecka, který stojí za skupinou Medusa Group, jak by měl vypadat opravdový rockový klub. Jeho společnost provozuje v Česku zatím jen dvě restaurace, to by se však mělo brzy změnit. Štecko plánuje rychlou expanzi a počet podniků skupiny by měl v nejbližších letech narůst na dvouciferné číslo. Prvním z širokého portfolia Medusy sahajícím od kantýn přes pivnice až po luxusní restaurace bude právě rockový Barrock.

V čem se Barrock liší od ostatních podobných klubů?
Ve firmě je spousta lidí včetně mě fanoušky rockové hudby, proto jsme se rozhodli, že vytvoříme alternativu k zavedeným sítím, které jsou z našeho pohledu až příliš turisticky formální. Barrock by měl být autentický, hlučný, zpocený, takový, jaký rock je. Není to ale prvoplánová diskotéka, kde se jen slaví do rána. V rámci konceptu se prolínají dvě linie, jedna barová a druhá restaurační. Bude to tedy zároveň plnohodnotná restaurace s kvalitní kuchyní.

To by měly být hamburgery? Americký fastfood?
Nerad to škatulkuji, protože ve dvou větách se nedá popsat celý jídelní lístek. Samozřejmě si bereme něco z populární hamburgerové kultury, ale spíše to bude mít blíže ke steakhousu než k fastfoodu. Máme ambici být večerní podnik, určitě nebudeme nabízet snídaně. Večer by měl začít v restauraci a postupně se posunout se do zábavy.

Vzhledem k lokalitě předpokládám, že i ceny budou vyšší.
Působíme na Slovensku, v Rakousku a v Česku, a proto můžu říct, že nejnižší cenová hladina je v Praze. Na bratislavské poměry je Barrock nižší střed, v Praze to bude možná vyšší střed. Určitě se nebude jednat o drahý podnik. Na druhou stranu se nechceme dostat mezi obrovské množství restaurací, které soutěží  obědovým menu a levným pivem. Naše politika je být masoví, ale nesoutěžit, abychom v lokalitě byli nejlevnější.

Na jaké zákazníky tedy cílíte?
Nebudu zapírat, že Praha je pro nás atraktivní z hlediska silného turismu. To je rozdíl oproti Vídni, která má zhruba stejný počet návštěvníků, ale ti jsou starší a mají jiné preference. Do Prahy jezdí mladí lidé, přijíždějí slavit a bavit se. Počítáme proto, že určité procento tržeb budou tvořit turisté. Chtěl bych však zdůraznit, že si chceme vytvořit stabilní pražskou klientelu a oslovit místních lidi. Rozhodně to nebude být zaměřené pouze na turisty, to by bylo příliš krátkozraké.

Jakým způsobem chcete nalákat Pražany do centra města mezi samé turisty?
Chceme se více zaměřit na místní hudbu, místní kapely, být více lokální. Spektrum lidí, kteří chodí do bratislavského Barrocku, je velmi široké. Od turistů přes mladší ročníky až po starší lidi, občas ekonomicky velmi silné, kteří mají rádi tento styl zábavy. Řeknu vám ale jeden příklad. Když jsme startovali na Slovensku síť restaurací Klubovňa, zjišťovali jsme si zákaznické preference, jak by si lidé představovali ideální pivnici. Představy se velmi lišily, tušíte však, co vyšlo jako vůbec nejpodstatnější parametr pro všechny?

Peter Štecko

Majitel společnosti Medusa Group začínal podnikat už v osmnácti, kdy se mu podařilo uspět s módní značku Zoe. V roce 2003 otevřel první restauraci s názvem Medusa a během následujících let se mu podařilo vybudovat největší slovenskou gastronomickou skupinu. Pod Medusa Group spadá dnes třeba restaurace Primi v Bratislavě a Vídni, samoobslužné restaurace Presto, z nichž dvě jsou i v Praze, síť pivnic Klubovňa a celá řada dalších podniků. Zajišťuje také třeba závodní stravování pro zaměstnance Volkswagenu na Slovensku. V roce 2011 otevřela v Bratislavě klub Barrock, se kterým nyní expanduje také do české metropole.

Netuším.
Hygiena. Všichni se shodli na čistotě, aby bylo uklizeno, aby byly čisté toalety. Barrock tak může být rockový podnik, kde je možné o půlnoci tancovat na baru, zároveň by tam však mohl přijít člověk, který je třeba bohatý a zvyklý na určitou úroveň. Bude se tam cítit komfortně a podobné by to mělo být u všech zákazníků.

Otevření Barrocku v Bratislavě doprovázela kontroverzní kampaň, kterou chcete částečně uplatnit v Česku. S jakou reakcí počítáte?
Na Slovensku jsme tím opravdu vyvolali velkou kontroverzi. Bylo to maskulinní, a vyskytne se to i v Praze. Napadli nás, že dehonestujeme ženy. Máme hodně tvrdé vizuály, které si dělají srandu z různých zákazů. Místo „Pijte s rozumem“ píšeme „Pijte bez rozumu“. Na Slovensku to řešila i rada pro reklamu. Nakonec však žen chodí do Barrocku více než mužů. V Barrocku kontroverze není na škodu.

Jak to myslíte?
Zakázali nám vysílat třeba jeden spot v rádiu. Šlo o takový vulgární rozhovor dvou chlapů u piva, všechno ale bylo vypípané. Tak jsme to vyřešili tak, že moderátor místo spotu prohlásil: „Vážení posluchači, nyní měla následovat reklama na Barrock, bohužel kvůli cenzuře ji nemůžeme odvysílat. Její plnou verzi najdete na YouTube.“ A lidi klikali, byly tam desítky tisíc kliků.

Do Vídně letos expandujete s restauracemi Primi, zatímco do Prahy s Barrockem. Proč jste zvolili tento postup?
Barrock vnímáme jako lépe aplikovatelný do Prahy, která má určitý charakter, určitou cenotvorbu. Primi v Praze se nám prostě nevyplatí. Je nám úplně jedno, jestli investujeme dva miliony eur do Primi ve Vídni, nebo v Praze, tržby v Rakousku jsou však dvojnásobné. Špagety tady mohou stát 150 korun, tam stojí 12 eur a to s 10procentní DPH. Sice jsou vyšší mzdy, návratnost je ale rychlejší a konkurence menší.

A proč nejdete s Barrockem do Vídně?
Zatím jsme za rok a půl nenašli prostor, kde bychom mohli mít hlučnou produkci. Hard Rock Cafe, které otvíralo ve Vídni loni, ho hledalo šest let. Legislativa v Rakousku je strašně přísná třeba z hlediska hlasitosti, bezpečnosti práce. V kuchyni musí být třímetrové stropy. Najít místo pro rockový podnik s kuchyní a hlasitou produkcí je opravdu problém. Chceme však s Barrockem expandovat do celé západní Evropě, už jednáme o dalších velkých městech. Vídeň by tak určitě měla přijít.

Na Slovensku rychle rozšiřujete síť pivnic Klubovňa. S nimi se do Česka nechystáte?
Zvažujeme to. Celý koncept je založený na tom, že pivnice v daném městě nebo čtvrti reflektuje tuto lokalitu. Ať už architekturou, historií, sportem, který k části patří. I když jde tedy o síť, snažíme se být lokální. Během krátké doby jsme ale otevřeli sedm Kluboveň, které chceme nyní asi rok testovat a ladit. Poté plánujeme rozšířit jejich počet na Slovensku na patnáct a zároveň přemýšlet o Česku a Rakousku. Expanze mimo Slovensko je tedy záležitostí až kolem roku 2017. Chceme však v Česku vytvořit síť restaurací, jejichž počet bude dvouciferný. Už na příští rok máme podepsané čtyři další kontrakty. Hned po Barrocku bude následovat projekt, na který se nejvíce těším, a ten bude také největší v naší historii. Všechno se ale dozvíte včas.