Rozhovor o kalamitě s Michalem Štěpánem z Českých drah

vydáno 4.12.2014 13:55
Zvládly České dráhy situaci s ledovkou nebo mohly něco udělat lépe? V příštím týdnu čeká státního dopravce velké hájení. O lidech na dlouhé hodiny uvízlých v nevytápěných vlacích se diskutuje i ve Sněmovně a na ministerstvech. Na otázky čtenářů odpoví člen představenstva Michal Štěpán od 14:00.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. prosince 2014 do 14:23
OTÁZKA:
Dobrý den, proc tak dlouho trvalo, než %CD byly schopne nahradil alespoň část výkonů nezávislou trakcí?? Jak je vůbec možné, že vlaky z§staly stát desítky hodn v polích, když mají ČD k dispozici alternativu???
Skutečně to vypadá na extrémně nezvládnutou akci a nejde o nedostatek autobusů či o zpoždění vlaků,
Martin Houba

OTÁZKA:
Nezlobte se, ale to zí torchu jako výmluva.
Jednak poškozené zabezpečovací zařízení lze odčadně řešit nějaký organizačním opatřením.
Jednak poškození trakčí vedení není překázka pro naftu. A že třeba není možné přijet po konkrétní koleji, tak se dalo přijet druhé strany nebo po jiné koleji.
Spíš to vypadá, že sjte se na tylidi jednoduš vyprdli a poukazem na vyšší moc
Martin Houba

OTÁZKA:
Podobnou kalamitu, která postihla ČD nepamatuje nikdo a proto nebylo možno naplánovat patřičné operace. Ale i zde by to bylo dost problematické vzhledem k rozsahu kalamity. Trochu jiné je to u aerolinek, kde jsou pasažéři na jednom místě, které je přizpůsobené i na delší čekání. Myslím, že by bylo vhodné aby se ČD na budoucí možnou podobnou kalamitu připravily.
Václav Vachovec

OTÁZKA:
Maju ceske drahy uzavrete s autobusovymi dopravcami nejake zmluvy o zapozicani autobusov pre nahradnu dopravu, alebo ziadaju dopravcov o autobusy az ked nastane problem? Ak ano mozete prosim zverejnit mena dopravcov, ktory tieto zmluvy porusili a nechali vas a vasich zakaznikov v problemoch? Ak nie, neplanujete nieco take?
Jan

OTÁZKA:
Nektere vlakove cety musely po celou dobu celit kritice od cestujicich a pritom zazivali to same co cestujici.Zvazujete ze byste jako vedouci podniku takove zamestnance aspon nejak odmenil za vzorne odvedenou praci v kriticke situaci?
Petr Porubsky

OTÁZKA:
Dobry den, proc treba v pripade uviznuti vlaku uprostred poli nebyla pozadana armada o pomoc? Napriklad vlak nedaleko Hranic, kde je i vojenska posadka s predpokladam odpovidajici technikou? Aby byli aspon cestujici evakuovani a pripadny samotny vlak odtazen pozdeji.
Petr Rihak

OTÁZKA:
Chtěl bych ocenit hlavně pracovníky ČD a SŽDC. V rámci daných povětrnostních podmínek a situaci na silnících nešlo dělat nic víc. Stát na ČD tlačí, aby fungovaly co nejhospodněji, tak není možné, aby byly všude zálohy pro takové situace, které nastávají jednou za mnoho desetiletí. Proto nechápu všechny "chytráky", kteří jen sedí u počítače a internetu a radí, jak by to vše zvládli rychleji. Přitom taková kalamita, kdy byly postiženy na celém území stovky vlaků, které najednou zastaví, protože není proud, je zcela výjimečná a není možné na ní být připraven a odstranit její následky v řádech desítek minut. Ještě jednou poklonu všem pracovníkům, že dělali vše, co bylo v jejich silách.
Martin Hájek

OTÁZKA:
Dobrý den. Mají nárok na odškodné i lidé, kteří jezdí na In-kartu a nemají tedy lístek? Já osobně jsem uvízl ve vlaku Slovenská strela asi tři hodiny v Pečkách, naštěstí pro jednoho spolucestujícího dojela rodina a vzali do Kolína i mě. Další dva dny jsem musel do práce autem, přičemž v úterý jsem na nádraží čekal na spoj marně od 5:00. Děkuji za odpověď.
Matěj Kryml

OTÁZKA:
Dobrý den, jak je možné, že na trase Praha - Beroun nebyla zavedena žádná náhradní (autobusová) doprava, když ledovkovou kalamitu předpovídali několik dní dopředu ve zprávách? Skutečně nemá kolos jako ČD nasmlouvány žádné externí dopravce? Nebo (spíše) šetří na klientech - zvláště pod dojmem svého monopolu? Díky za odpověď a prosím, pokud možno, bez alibismu... Děkuji.
Jakub Holeček; JUDr. Ph.D.

OTÁZKA:
Proč pořád obhajujete naprosté selhání. ČD jsou drahý podnik.samá dotace. Co kdyby jste vy strávil 17 hodin v odstaveným vlaku.
Jindřich Malý

OTÁZKA:
Můj názor je,že ČD kalamitu zvládly.Stanice zůstaly otevřené,pokladny obsazeny,pro cestující byl čaj a oplatky,Dík patří hlavně provozním zaměstnancům.
TS

OTÁZKA:
Dobrý den,
jako meteorolog bych chtěl jen pochválit práci ČD a i MHD obecně v ČR, k sitauci k jaké došlo opravdu dochází velmi zřídka, já takovou nepamatuji, moji kolegové říkají, že pamatují naposledy v roce 1974. Nelze se na takovouto situaci předem připravit ani ji bohužel příliš přesně předpovědět z hlediska meteorologického. A byla by hloupost investovat nějaké extrémní prostředky pro zajištění provozu v situaci, která nastane jednou za nějakých 10 let.
Jachym Brzezina

OTÁZKA:
Proč české dráhy nezajistili náhradní dopravu???????
Zdeněk Sobotka

OTÁZKA:
Co říkáte na toto: http://goo.gl/CDEHll a zejména pak postoj odborů a vedení drah k tomuto dokumentu. Že jste to nikdy neviděl? Tak se zeptéjte vašich podřízených proč Vám to zatajili. A zejména pak na dopis prezidentu republiky a vládě ČR. Proč ty informace ignorovali?
Marek Xara Quarda

OTÁZKA:
Není hlavní chyba v nekomunikaci s lidmi? Lidé snadno pochopí, že vlak nejede, protože zasáhla vyšší moc. Ale informace na internetu nebo v halách, kde je stále zpoždění 11 minut, načež vlak nedorazí, to je rozzlobí mnohem více. Případně podle popisů cestujících, co stáli mnoho hodin na trati, aniž by jim bylo cokoliv sděleno a pak bez slova vysvětlení vráceni zpět... Proč dráhy nejsou schopni sdělit - i v krizovém stavu - alespoň nějakou informaci? Personál ve vlaku nic neví a nikdo nedokáže odpovědět, zda má cenu si zajistit vlastní odvoz, nebo zda se bude pokračovat... Není tohle větší chyba, než že z důvodů počasí ty vlaky nejedou?
Zdeněk Wernhart

předchozí | 1 2 3 4 | další |