Finančník Vladimír Komár

Finančník Vladimír Komár | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Finančník Komár si v Česku otestuje obchody s kosmetikou pro Araby

  • 3
Před několika měsíci prodal část svého podílu ve společnosti Mediaresearch, která provozuje měření televizní sledovanosti, globálnímu obrovi Nielsen. O to více se nyní Vladimír Komár, někdejší spolumajitel TV Nova, chce položit do podnikání s kosmetikou v rámci značky Dermacol, která mu od roku 2003 patří.

Dermacol v nedávné době otevřel tři vlastní obchody s kosmetikou ve třech pražských obchodních centrech. Na oživení značky najal známé ženské tváře, například biatlonistku Gabrielu Soukalovou, modelky a moderátorky Ivu Kubelkovou či Petru Kuchařovou.

„Vlastní obchody i s marketingem okolo představovaly investici kolem 15 milionů korun. To pro Dermacol není málo, ale chci zkusit značku dál posunout,“ popisuje Vladimír Komár v obsáhlém rozhovoru pro MF DNES.

Cílem podle něj není zaplavit vlastními obchody český trh, ale připravit fungující koncept na „vývoz“. „Každý z pražských obchodů je jiný. Ten v Quadriu na Národní třídě má 60 metrů, v Palladiu 90 metrů čtverečních. Na Chodově je to kiosek. Chci si vyzkoušet všechny možné koncepty,“ dodává někdejší spolužák z Matematicko-fyzikální fakulty UK a později i společník miliardáře Jiřího Šmejce. Společně svého času ovládali významný podíl v TV Nova.

V Česku a na Slovensku dohromady prý nechce více než deset obchodů. „Už bych příliš konkuroval svým odběratelům a těm by se to asi nelíbilo, cílem je ale zahraničí,“ vysvětluje. Podle něj má Dermacol, v minulém století spojený hlavně s filmovým make-upem, ve světě stále velmi dobrý zvuk a toho chce podnikatel využít.

„Moji bohatí obchodní partneři z Blízkého východu by do toho šli, ale neví jak. Zjistil jsem, že když přijdu s konceptem, všechno jim připravím, vlastně jim dám manuál na obchod, tak všechno zaplatí,“ říká Komár a odkazuje na styky v Dubaji, ale také třeba v Egyptě. Obchody v Česku jsou pro něj tedy zejména takový testem.

„Zde vlastní distribuci nepotřebuji, ale v zahraničí ano,“ říká. Obchody by pak Arabům, ale i dalším prodával ve formě franšíz. Firma si zatím podle něj vede dobře, tržby jí v roce 2014 vzrostly asi na 350 milionů korun, zatímco v roce 2013 to bylo jen 248 milionů, a vymanila se ze ztráty. Pomohly jí zejména nové a dražší produkty.

Korunní bojuje o místo na trhu

Na druhé straně se Komár dál snaží prodat svou další velkou společnost a tou je Karlovarská Korunní. Tradiční výrobce minerálních vod s tržbami přes 400 milionů na trhu bojuje o marže i o pozice v řetězcích. „Situace na trhu je obtížná a platí, že firma je na prodej. Ale aktuálně žádná vážná jednání neprobíhají,“ říká Komár.

Komár a jeho skupina Alphaduct ovládá několik firem se souhrným obratem kolem miliardy korun. Kromě Dermacolu, Karlovarské Korunní je to již zmíněný podíl v technologické společnosti Mediaresearch. Firma se nově bude jmenovat Nielsen Admosphere. Komárovi také patří společnost Axigon, která funguje jako obchodní aliance pro drobné podnikatele.