Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Spořitelna plánuje digitální revoluci, do tří let se obejde bez papíru

  5:00aktualizováno  5:00
Největší česká banka podle počtu klientů Česká spořitelna plánuje digitální revoluci - do tří let chce ze svého provozu prakticky vymýtit papírovou dokumentaci. V rozhovoru pro MF DNES to řekl její šéf Pavel Kysilka. Banka, které v loňském roce mírně klesl čistý zisk i objem vkladů, tím chce výrazně snižovat své náklady.

Pavel Kysilka, generální ředitel České spořitelny | foto:  Dan Materna, MAFRA

„Změna se týká nejen obchodu s klienty, ale i vnitřního chodu banky. To je revoluce, kterou teď procházíme. Za tři roky uvidíte Českou spořitelnu jako bezpapírovou banku,“ říká Kysilka s tím, že je to náročný a zdlouhavý projekt.

„V těchto dnech jsme spustili první velkou várku, kdy se klientská dokumentace převádí na digitální. Když nebude klient chtít, nedostane jediný papír. To je pro banky fantastická příležitost, jak si udržet rozumnou nákladovost a růst,“ dodává bankéř, který v čele České spořitelny stojí od roku 2011.

Kysilka také očekává, že nízké úrokové sazby a prakticky nulová hodnota peněz budou dlouhodobou záležitostí. „Osobně nevidím konec tohoto vývoje. A asi ani můj nástupce ho neuvidí. Je to dáno mnoha faktory, které žádná centrální banka na světě dnes nepřetlačí. Nejde totiž o faktory měnové,“ zamýšlí se bankéř, který v 90. letech před nástupem do rakouské Erste pracoval řadu let v ČNB. Deflační spirálu totiž podle něj roztáčí stárnoucí populace, která příliš neutrácí, ale také třeba samotná globalizace, která vede ke stěhování výroby do levnějších částí světa.

V rozhovoru mimo jiné kritizuje malé banky. Zklamalo ho, že zatím na trh nepřinesly výraznější inovace. Jejich bezpoplatkovou politiku pak označil za neudržitelnou. „Není obtížné založit si krámek na ulici a nabízet rohlíky a máslo zadarmo a chlubit se tím, že mi tam lidi chodí. To není udržitelné. Pokud by se česká ekonomika dostala do stagnace, banky si budou muset říct, co dál. Jestli pokračovat v tom, že žijí na hraně, nebo vymyslet jiný obchodní model,“ myslí si Kysilka. Právě Česká spořitelna loni výrazně změnila svůj ceník a v řadě případů jako jedna z tuzemských bank poplatky proti proudu trhu zvýšila.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Mladí chtějí dělat v tolerantních firmách, líbí se jim otevřenost ke gayům

„Hodně gayů a leseb je ochotno změnit práci a přejít ke vstřícnějšímu zaměstnavateli,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Pavlína Kalousová z neziskovky Byznys pro...  celý článek

Jak se kontrolují farmářské trhy
Na farmářských trzích se prodávala i vajíčka z Makra. Měla jen nový obal

Veterináři v letošním roce zatím udělali více než 130 kontrol na farmářských trzích a přibližně při každé páté zjistili nějakou závadu. Nejčastějším problémem...  celý článek

Ilustrační snímek.
České podnikatelské jaro: v květnu přibylo 1700 firem a 5000 podnikatelů

V květnu v Česku přibylo více než 1700 obchodních společností a přes 2000 fyzických osob podnikatelů. Vzniklo 2665 společností a začalo podnikat 5000 fyzických...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.