"Naše růstová strategie počítá se zdvojnásobením výroby celosvětově do roku 2018 a k tomu potřebujeme další zaměstnance," vysvětlil Vahland.
Přesné číslo firma neuvedla. Vedle nových pracovníků však firma bude muset najít zaměstnance i na posty, ze kterých lidé odcházejí přirozenou obměnou. Firma začala s nábory lidí už letos, v jejich rámci převzala zatím zhruba 70 lidí z českolipské společnosti Delphi Packard, která příští rok končí. Letos zatím automobilka přibrala zhruba čtyři sta lidí.
Poslední dva roky Škoda Auto v tuzemsku zeštíhlovala, zbavila se hlavně agenturních zaměstnanců. Kmenové zaměstnance ale hromadně nepropouštěla. Od poloviny roku jde postupně počet zaměstnanců opět nahoru. S 26 tisíci pracovníky je Škoda Auto po České poště druhým největším zaměstnavatelem v Česku.
Firma bude hledat lidi do výroby, vývoje, ale i prodeje a marketingu. Škoda chce být také podle jeho slov více mezinárodní společností a do mladoboleslavské centrály bude hledat ve větší míře než dosud i cizince.
Indové v turbanech u škodovácké linky
"Nesmíme se leknout, až budou po české fabrice chodit Indové v turbanech,“ řekl už před časem Vahland. Škodovka chce nalákat i na možnosti práce v zahraničí, především v Indii, Číně a Rusku. "Platí náš plán být nejlepším zaměstnavatelem v tuzemsku," dodal Vahland. Zaměstnanci Škody Auto mají dlouhodobě platy nad českým průměrem, dělnická mzda se pohybuje kolem 27 tisíc korun.