Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Experti: Rozmach elektromobilů zpomalí ve prospěch úspornějších motorů

  8:19aktualizováno  8:19
Auta poháněná elektrickou baterií nečeká do roku 2020 takový rozmach jako v posledních letech. Automobilky budou naopak čím dál více peněz investovat do úsporných spalovacích motorů.

Ilustrační snímek | foto: Nissan

Vyplývá to z nejnovější studie sítě poradenských společností KPMG Global Automotive, v které bylo osloveno 200 top manažerů z automobilového světa v celém průmyslu.

Tři čtvrtiny manažerů  ve 28 zemích se domnívají,  že se automobilový průmysl zaměří hlavně na snížení objemu spalovacích motorů a jejich optimalizaci. Ten je dobře patrný už teď na současné nabídce aut, například nová Škoda Fabia letos v létě vyjede z automobilky poprvé jen s litrovým motorem.

Podstatně menší část (59 procent) manažerů vidí jako prioritu plug-in hybridy nebo elektromobily využívající bateriové technologie. "Právě tlak na optimalizaci spalovacích motorů by mohl zpomalit pokrok u elektromobilů. I proto se polovina respondentů domnívá, že potrvá ještě šest až deset let, než se elektromobily stanou nejčistší a nejefektivnější variantou pohonu automobilů, a čtvrtina očekává ještě delší dobu,“ uvádí Jan Linhart, Partner odpovědný za služby pro automobilový průmysl, KPMG Česká republika.

Tři čtvrtiny manažerů se domnívají, že elektromobily budou běžnou částí nabídky vozidel, až se dostatečně sníží jejich cena a rozšíří se síť opraven. Většina se také domnívá,  že pro jejich další expanzi jsou klíčové dotace státu. Šéfové v automobilovém průmyslu navíc očekávají velký rozvoj samořiditelných aut. 

Studie může být uklidňující zprávou pro evropské automobilky. I když manažeři očekávají, že dále poroste podíl aut vyrobených v Číně a Indii, půjde o auta hlavně na rozvojové trhy. Západní Evropa a Severní Amerika však i nadále zůstanou pro výrobce ze zemí BRIC do značné míry nedosažitelné. Výrazná většina respondentů vnímá rozvíjející se trhy jako hlavní motor růstu automobilového průmyslu. "Aby mohly vyvážet na rozvinutější trhy, musely by výrazně zlepšit vnímání značky a distribuční sítě,“ doplnil Linhart.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.