Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dálnice na Hradec se rozšíří o další dva pruhy. Kvůli silnému provozu

  5:00aktualizováno  5:00
Ředitelství silnic a dálnici chystá rozšíření další velmi vytížené dálnice do šesti pruhů. U úřadů už žádá o povolení na vybudování dalších dvou pruhů u „hradecké“ dálnice D11 z Černého Mostu do Jiren u Prahy.

Dálnice D11 by se tak stala čtvrtým úsekem v síti ŘSD, který má šestipruhové uspořádání. Ilustrační foto | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Podle materiálu, který Ředitelství silnic a dálnici (ŘSD) poslalo k posouzení na ministerstvo životního prostředí, se bude rozšíření týkat 8,3 kilometru dlouhého úseku. Jde o nejstarší část, kterou silničáři otevřeli v roce 1984. Podle studie už kapacitně nestačí. „Dochází k vyčerpání kapacity již ve stávajícím stavu,“ napsali autoři studie, kteří upozorňují i na její špatný technický stav či absenci jakýchkoliv součástí inteligentních dopravních systémů na této části dálnice.

Podle posledního sčítání dopravy z roku 2010 se průměrný počet vozidel na tomto úseků za den blíží 30 tisícům. Dá se však předpokládat, že od té doby provoz ještě narostl, jednak v důsledku výstavby nových domů kolem Prahy v této oblasti, tak i kvůli rozšiřování logistických center kolem dálnice D11. Ve špičce podle ŘSD projede na tomto úseku až 2 900 aut za hodinu jedním směrem. 

Dálnice D11 by se tak stala čtvrtým úsekem v síti ŘSD, který má šestipruhové uspořádání. Dosud tak mohou jezdit řidiči na části Pražského okruhu, na začátku dálnice D1 z Prahy do Mirošovic a z Lipníku nad Bečvou do Bělotína. 

„Celá akce je teprve ve fázi EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí - pozn. red.), výkupy pozemků ještě nezačaly. Rozšíření dálnice by mohlo být hotovo po roce 2020,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Samotný plán počítá s tím, že by se mohlo začít stavět v roce 2018. 

Zkapacitnění silnice by podle ŘSD přineslo zlepšení plynulosti dopravy i snížení průměrné doby jízdy oproti stávajícímu stavu. Navíc by mělo omezit i provoz na vedlejších silnicích kolem dálnice, kterou často řidiči využívají jako alternativu při častých zácpách. Další velký nárůst dopravy se dá navíc očekávat v budoucnu, pokud dojde ke stavbě silnice R35 mezi Opatovicemi a Mohelnicí, která má být alternativou pro D1. 

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.