Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rupert Murdoch už nestojí o převzetí Time Warner, když jí klesly akcie

  8:11aktualizováno  16:14
Mediální magnát Rupert Murdoch vzal zpět nabídku na koupi americké mediální skupiny Time Warner. O nečekaném rozhodnutí informoval v prohlášení. Transakcí, jejíž hodnota se odhadovala na 80 miliard dolarů, tedy 1,6 bilionu korun, by vzniklo jedno z největších mediálních impérií na světě.

Sídlo vydavatelství Time Warner v New Yorku | foto: Profimedia.cz

Murdochovo filmové a televizní impérium 21st Century Fox nabídku na převzetí předložilo v červnu a Time Warner ji odmítl.

Podle některých analytiků však stažení nabídky nemusí znamenat konec Murdochovy snahy o převzetí firmy Time Warner. "Docela dobře to může být součást jeho vyjednávací strategie," upozornil analytik Brett Harriss ze společnosti Gabelli & Co.

Murdoch, který je předsedou správní rady a generálním ředitelem Foxu, jako jeden z důvodů nečekaného rozhodnutí odstoupit od nabídky zmínil postoj vedení skupiny Time Warner a její rady, která prý odmítla o převzetí jednat. Poukázal ale i na cenu akcií Foxu, která od červencového zveřejnění nabídky klesla o 11 procent. Podle Murdocha se tak stala podhodnocenou a obchod pro akcionáře Foxu nebyl už dál atraktivní.

"Náš návrh měl značné strategické opodstatnění a přesvědčivé finanční argumenty a náš přístup byl vždy přátelský. Vedení Time Warneru s námi ale odmítlo o nabídce jednat," uvedl Murdoch.

Společnost Time Warner vlastní téměř poloviční podíl v majiteli české televize Nova, společnosti Central European Media Enterprises (CME).

Skupina Time Warner podle agentury Reuters uvedla, že hodlá nadále zvyšovat dlouhodobou hodnotu podniku a odevzdávat všem akcionářům významné výnosy.

Autor:


Témata: TV Nova


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.