Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Růst prodeje aut se prozatím zastavil

  16:40aktualizováno  16:40
Začátek roku přiměl firmy i ostatní lidi k úsporám. "Přebytečné" peníze, které zvyšují daňový základ, byly utraceny ještě před koncem tisíciletí, a tak už nezbylo na investice do nových automobilů. To se projevilo především u zahraničních značek. Výrazněji si pomohla jen domácí Škoda Auto, jejíž prodeje stouply za první čtyři měsíce o sedm a půl procenta. Zájem zákazníků o ostatní značky stagnoval nebo mírně klesal.

Všichni oficiální výrobci a dovozci aut od ledna do dubna prodali 48 838 nových osobních aut, což je o 1,7 procenta méně, než ve stejném období loňského roku.

Škodovky jsou i přes stoupající cenu v Česku stále hitem, a tak si mladoboleslavská automobilka ukrojila z celého tržního koláče 56procentní díl.

Koncernový otec Škody - německý Volkswagen - se stal během prvních čtyř měsíců nejúspěšnější zahraniční značkou, když na českém trhu uplatnil 3 097 vozidel. Je zároveň jedinou cizí značkou, jejíž podíl na trhu přesáhl šestiprocentní hranici.

Také třetí nejúspěšnější značka - Opel - má svůj domov v Německu. Nadvládu západního souseda prolamují francouzské automobilky Peugeot a Renault na čtvrté a páté pozici žebříčku prodejů.

Rozdělení prodejů Škody mezi modely (celkem 27 414 kusů)

Fabia

48,65 %

Octavia

25,63 %

Felicia

25,71 %

Škodovka vládne i dodávkám
Domácí automobilka si stále drží primát i v počtu prodaných lehkých užitkových vozidel. Daří se jí i přesto, že jejich výroba na základě modelu Felicia už skončila a prodávají se jen skladové zásoby.

Dodávku domácího výrobce si v Česku koupila čtvrtina zákazíků (celkem se prodalo 1328 aut), druhý byl volkswagenem následovaný fordem, mercedesem a peugeotem.

Avia se propadla kvůli problémům Daewoo
Výrobce nákladních automobilů Daewoo Avia zaznamenal kvůli potížím jihokorejské mateřské automobilky poměrně drastický pokles odbytu o 35 procent. Její výrobky si koupilo 259 zákazníků.

Letňanského výrobce předstihla s 310 prodanými automobily firma Man, o osmnáct vozidel méně prodalo druhé Iveco. Celkem se prodaly necelé dvě tisícovky nákladních aut.

Poučení dopravci?
Zdá se, že dopravci si pomalu berou k srdci varování odborníků před přestárlým vozovým parkem. Značný nárůst zájmu totiž zaznamenali výrobci autobusů. Jejich odbyt vzrostl o třetinu, což představuje oproti začátku loňského roku plus 65 prodaných nových autokarů.

Tradičně největší úspěch měla domácí Karosa, která prodala 217 vozů a ovládla tři čtvrtiny trhu. Následují ji domácí SOR (19 kusů, podíl 6,8 procenta) a s dvanácti kusy firma KHmotorCentrum. Nejprodávanějším zahraničním autobusem byla značka BOVA s 11 prodanými vozidly.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
České děti neumějí hospodařit s kapesným, čtvrtina si peníze půjčuje

České děti neumějí příliš hospodařit s penězi. Většina rodičů se jim sice snaží vštípit základy finanční gramotnosti prostřednictvím kapesného, podle...  celý článek

Skupina 19 senátorů podává ústavní stížnost, v níž se domáhají zrušení části...
Devatenáct senátorů zkouší ústavní stížností zrušit část daňového řádu

Skupina devatenácti senátorů se obrací na Ústavní soud v souvislosti se zákonem o kontrolním hlášení DPH. Domáhá se zrušení části daňového řádu. Jedná se podle...  celý článek

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.