Přetíženost odbavovací haly vedení letiště řeší přesunem linek do méně vytížených časů. Kapacita letiště se zvýší až otevřením nového terminálu začátkem příštího roku, a to na deset až 15 milionů lidí.
Kromě odbavovací haly začíná letiště limitovat také kapacita dráhového systému. Ruzyně má dvě dvousměrné ranveje, z nichž podle směru větru využívá pro vzlety a přistání velkých letadel vždy jen jednu.
V roce 2007 chce ČSL začít stavět další dráhu paralelní se současnou hlavní ranvejí. Má stát pět až sedm miliard korun.
Se stavbou nesouhlasí přilehlé obce, rozhodovat o ní však bude pražské zastupitelstvo. Praha má na výstavbě zájem, protože nová dráha umožní snížit provoz na nynější vedlejší ranveji, na kterou letadla nalétávají přes hustě obydlené části města.
Letos očekává Ruzyně další nárůst počtu cestujících na více než 11 milionů lidí.
KOLIK PASAŽÉRŮ PROŠLO RUZYŇSKÝM LETIŠTĚM (v milionech) | |||
Rok | 2002 | 2003 | 2004 |
Počet | 6,3 | 7,4 | 9,7 |