Větší provoz na letišti je ale částečně i optický jev: už v roce 2008 v závěru roku počty pasažérů prudce klesaly a jde tak o srovnání s nižší základnou.
Celý rok ale pro Letiště nebyl zdaleka tak příznivý: za rok odbavili 11,64 milionů cestujících, o necelých osm procent méně než rok předtím. V řeči absolutních čísel je to výpadek téměř milionu cestujících. Pokles v Praze je menší než například ve Vídni (-8,3 %).
"Výsledky v roce 2009 byly významně ovlivněny průběhem ekonomické krize a jejími dopady na oblast letecké dopravy. Především v prvním čtvrtletí roku 2009 došlo k redukci nabízených letů ze strany leteckých společností," uvedl Stanislav Zeman, výkonný ředitel Letiště Praha pro Letecký obchod, marketing a řízení produktu.
Ruzyně má nejhorší za sebou
Podle něj byl ale nakonec rok 2009 pro letiště srovnatelný s vývojem na stejně velkých evropských letištích a to i přes jednorázový negativní dopad z krachu společnosti Sky Europe.
Čísla z Ruzyně ukazují, že letecká doprava zřejmě překonala nejhorší chvíle a začíná znovu růst. Roste především vytížení letadel: samotných startů a přistání bylo na Ruzyni v prosinci o necelá čtyři procenta méně než o rok dříve, cestujících ale přibylo a tento trend pokračoval podle předběžných údajů i v lednu, kdy se počet pasažérů zvýšil meziročně o pět a půl procenta.
Větší nárůst loni zaznamenali dopravci na pravidelných linkách, na charterech naopak cestujících ubylo.
Z čísel je poznat, že se lépe daří i ČSA, které jsou největším dopravcem v Praze: meziročně v prosinci stoupl počet lidí, kteří v Praze přestupují, o 39 procent. Právě na lidi přestupující v Praze ČSA hodně míří. Výsledky ČSA za poslední dva měsíce roku ale ještě nejsou k dispozici.