Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ruzyně poprvé zlevní letištní taxu, poplatky však zvýší aerolinkám

  17:45aktualizováno  17:45
Poplatek za použití Letiště Václava Havla pro cestující od příštího března poprvé v historii zlevní. Namísto stávajících 591 korun zaplatí od 26. března příštího roku, s nástupem nového letového řádu, každý cestující letící z Prahy 585 korun.

Ilustrační foto | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Snížení v této kategorii poplatků umožňuje pokračující růst počtu cestujících, díky kterému se daří pokrýt náklady na odbavení, bezpečnostní kontrolu či provoz terminálů při nižším poplatku, ačkoliv se tyto náklady zvyšují,“ řekla mluvčí Letiště Praha Marika Janoušková.

Nový ceník ale současně počítá s tím, že se zvýší poplatky, které letiště účtuje aerolinkám. „Stoupají náklady na opravy kvůli zvýšenému provozu letadel a neuskutečněným opravám z minulosti,“ vysvětluje Janoušková.

Na pražské letiště vyjede nejdelší autobus v Česku. Má 25 metrů

Součástí cenových změn je i vyčlenění poplatku za služby pro cestující s omezenou schopností pohybu a orientace, jejichž počet na Ruzyni neustále roste. Loni jich přibylo o více než osm procent, bylo jich 37 tisíc. Jde tak stále o zlomek celkového počtu - více než 12 milionů cestujících, které ročně Ruzyně odbaví.

„Vycházíme tak vstříc i požadavku leteckých společností na zvyšování kvality této služby. Tento poplatek bude činit 5 korun z výše uvedené částky 585 korun na cestujícího a jeho vyčleněním dojde k transparentnějšímu vyhodnocování nákladů, jak vyžaduje platná legislativa EU,“ dodala Janoušková.

Musí se to opravit...

Letiště vysvětluje zdražení poplatku pro letecké společnosti tím, že je potřeba pokrýt náklady na opravy a údržby ploch, které souvisí s provozem letadel, nikoliv odbavením cestujících. Přistávací poplatek se zvýší o 6 procent pro všechny hmotnostní kategorie letadel. „Zohledňujeme tak skutečnost, že růst nákladů spojených s provozem letadel nedopadá výlučně na cestujícího,“ dodala Janoušková.

Zimní řád pražského letiště: bez přestupů do 105 míst ve 39 zemích

Podle ní se podílem jednotlivých kategorií ve struktuře letištních poplatků přibližují evropskému průměru na jiných letištích. „Zároveň změna podporuje náš společný zájem s aerolinkami na zvyšování obsazenosti letadel, protože v takovém případě dochází ke snížení průměrné výše poplatků na cestujícího,“ dodala Janoušková.

Letištní poplatky jsou klíčovým zdrojem příjmů Letiště Praha. Z celkových tržeb 5,9 miliardy loni od aerolinek a cestujících letiště vybralo 4,486 miliardy korun, zbytek připadá hlavně na nájmy z obchodních prostor.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.